/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
p-watch
Fra : eln
Vist : 2924 gange
200 point
Dato : 12-11-08 21:14

jeg har ledt på nettet efter en automatisk -P skive den koster 899.- er det prisen på sådan en , eller er der andre der sælger dem billigere ,håber der er nogen herinde der har nogle forslag .
v.h. eln

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 21:16

500 kr når de er på tilbud rundt omkring....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 12-11-08 21:18

Bilka har dem ofte på tilbud lidt under 500 kr.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 21:20

Vi har lige givet min far en p-watch... og jo desværre er det prisen, hvis det skal være den nye model

De billigere modeller er ok, men ikke til at opdrive - i Nordsjælland eller på nettet - jeg har søgt højt og lavt

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-08 21:21

http://www.p-watch.com/produkter/p-watch_parkeringsure/?&a=DK
Her er en til 699 hvis du selv monterer den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 21:34

Den til kr 699 forhandles kun i Føtex og Bilka..... og de har ikke haft dem i den periode hvor jeg har ledt efter dem

Se selv forhandlerlisten i PiaSkov's link, der kan du se hvor de kan købes -- (bilforhandlere kan nemt være dyrere end biltilbehørsforretninger)

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 12-11-08 21:34

Du kan købe den ældre model i A-Z, Blka m.m. til 499,00 kr.
Lad nu være med at altid gå efter det billigste, men det der er bedst og hvor du evt. kan få lidt hjælp og service. Jeg har købe mine hos Ketner og fået dem monteret i 3 biler. De virker uden problemer, skifter selv mellem sommer- og vintertid.

hawaii7

Kommentar
Fra : eln

Dato : 12-11-08 21:55

vender tilbage i morgen når vi har været en tur rundt om vi kan finde noget

m.v. eln

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 21:59

Ja, jeg er da helt spændt på,om du kan finde en der er billigere, for jeg kunne ikke

Nææ jeg tror nu ikke jeg er så spændt endda, jeg vil da ærgrere mig, også fordi jeg brugte meget tid på at søge

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 22:00

Trøst dig med, at du selv kan monterer den, så sparer du da arbejsløn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-11-08 22:24

Citat
Ja, jeg er da helt spændt på,om du kan finde en der er billigere, for jeg kunne ikke

Den har lige i sidste uge været på tilbud - husker ikke hvor (bilka-superbrugsen el.lign.) til 499.-

Så de kommer igen....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-08 22:35

http://www.p-watch.com er stedet hvor du kan læse mere om dem.
Den første udgave er FS01, som nu er afløst FS03.
FS02 og FS03 har samme funktion, og adskiller sig kun i den fysiske udformning.
De forskellige lande har forskellige krav til sådanne parkeringsure, og det lever FS02 og FS03 op til.
FS01 indstiller sig på det efterfølgende klokkeslet, med et kvarters interval, hvor 02 og 03 stiller sig til nærmeste halve time.
Fælles for alle er de automatisk bruger tidsserveren i Frankfurt, og vil derfor altid gå nøjagtig.

FS01 og FS03 er til rudemontering ved opklæbning, og FS02 er med montagefod.
Men se dig lidt omkring på ovenstående ling, og hent evt. de pdf dokumenter omkring disse parkeringsure!

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-11-08 22:45

Hej severino.
Er det ikke det link jeg har sat ind ???

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 12-11-08 22:47

Jeg fik en monteret for et halvt år siden, den hedder F 3.

Den er ikke så nem at montere selv. Du skal Koble 3 ledninger på og de skal loddes.
Det er samtidigt vigtigt at ramme de rigtige ledninger, da det er noget med spændingsforskel så uret først begynder at gå igen når bilen bevæger sig. Det vil da også være surt at få en parkeringsbøde fordi noget er koblet forkert.
Det koster en halv time på værksted at få den monteret.

Angående sommer og vintertid, så er uret radiostyret derfor går det altid rigtigt.

Som det står længere oppe, har bilka dem jævnligt på tilbud til lige under 500.-
De kommer garanteret på tilbud i december som julegaven til farmand.

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 12-11-08 22:54

Undskyld...ikke F3 men FS03
Alle skifter med 15 min interval, det kan muligvis indstilles, men jeg mener det er ved lov i Danmark.
Jeg mener også at FS01 er helt udgået fordi de var ustabile.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 22:57

Det er altså ikke så besværtligt at monterer dem selv, skulle jeg hilse og sige fra manden, der har monteret bådes vores egen og min fars

De kan tidsindstilles, da det er ved lov, at de kun må sættes max 15 frem

De modeller der kommer på tilbud er de lidt ældre, og ikke til at få fat i (da jeg ville købe til min far)

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-08 23:15

Til PiaSkov
Jo linket er næsten det samme! Du linker bare dybere end jeg gør. Jeg ville bare gerne have at eln får det hele med.

Jeg har selv en FS01'er som har virket upåklageligt. Jeg fik den billigt da den havde været anvendt til udstillingsbrug, og ledningen var kortet ned til 5 cm.

I kablet er der tre ledninger. En rød der skal til plus, en orange der skal til plus over nøglen, og en sort der skal til minus. - Så det er der ikke mange ben i, som også nordstedinden er inde på!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-11-08 23:23

Citat
nordstedinden

Ha ha, den har jeg ikke hørt før...............og så genfortalte jeg fra nordstedherren

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-11-08 23:33

Citat
nordstedherren

Nordstedinden og Nordstedanden ???

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 12-11-08 23:34

Ok muligvis ikke så svært at montere selv, men gør det nu rigtigt alligevel...
Det er jo heller ikke svært for dem der ved hvordan.

Nu mener jeg ikke at den FS03 jeg købte i bilka til 478.- var lidt ældre, det var samme model som alle andre FS03'er på det pågældende tidspunkt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 13-11-08 09:17

.... og så lige husk, hvad der bl.a. står i brugervejledningen, man skal huske - inden man går fra bilen - at man skal kontrolere, at uret "står rigtigt"! Så det er både billigere og hurtigere at stille P-skiven. Jeg fik pengene tilbage på vores. Den ene model der skifter hvert 15 min er til DK, hvor man i Tyskland stiller på hver ½ time.

I en nutidens bil, hvor alt er "pakket ind", relæer, samlinger o.l. vil det ofte være et værkstedsjob, at monter/afmontere "dimsen".

Kommentar
Fra : eln

Dato : 13-11-08 17:52

thansen og harald nyborg fører ikke P.Watch. Bilka havde den ene f 503 til 499.-hvor prisen på nettet er 699.- for f 503 ,og 899.- for f 502 ,hvad er forskellen på de to ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-08 18:05

Husker du mon ikke forkert med de numre??

http://www.p-watch.com/produkter/p-watch_parkeringsure/modeller/

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-11-08 18:14

Sikke dog en diskution som intet har med spørgsmålet at gøre.
ELN spurgte om en pris intet med installation m.m. at gøre og hvad der ellers kommer her.

hawaii7

Kommentar
Fra : hennooah

Dato : 13-11-08 22:27

Nu har prisen også noget med montering at gøre, da det koster ca 300 at få den monteret...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-08 22:27

ELN prøv lige at læse
Fra : severino Dato : 12-11-08 22:35

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-11-08 22:35

Jam jam Severino.... i det link du omtaler, er der ikke de numre som eln har fundet?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-08 22:43

Jamen Nordstedinde dog, modellerne har typenumrene FS01 FS02 og FS03, og ikke som fejlagtigt opgivet F502 og F503.
5 tallet skal være et S ssssssssssssssssssss

Kommentar
Fra : eln

Dato : 13-11-08 22:59

http://www.p-watch.com/produkter/p-watch_parkeringsure/?&a=DK
de numre jeg henviser til er i denne adresse fra piaskov ,og til nordsted 1, jeg mener da, at det er de rigtige numre jeg har skrevet ,det sidste jeg så skal finde ud af nu ,er om den skal klistres på vinduet ,eller jeg vil give 200 kr. for foden .foreløbig tak for alle svarene ,jeg venter med at lukke spørgsmålet en tid

Kommentar
Fra : eln

Dato : 13-11-08 23:06

undskyld , jeg læste forkert ,det er s og ikke 5

mvh.eln

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 200 point
Dato : 13-11-08 23:07

Ja eln...Severino, har lige opdateret mig

Min far og jeg/os, har den klistret fast i ruden, det fungerer fint

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-11-08 23:15

Det er FS02 der er på "fo"

Godkendelse af svar
Fra : eln

Dato : 14-11-08 13:33

Tak for svaret Nordsted1.
ville ønske at kandu var uden point , nordsted1 får dem, fordi hun har" blandet" sig mest ,men stor tak til alle i andre der har hjulpet mig.
mvh.eln

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 14-11-08 14:23

Jammen det var da godt du kunne bruge hendes link ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 14-11-08 14:43

På tilbud i Føtex fra mandag - 480.-