/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Brænd DivX med undertext fil?
Fra : kbisgaard
Vist : 818 gange
200 point
Dato : 11-11-08 22:07

Som overskriftern siger; Hvordan brænder jeg en DivX film med en tilhørende undertext-fil (.srt) til en dvdskive?

Hilsen Bisgaard

Kommentar
Fra : steno

Dato : 16-11-08 17:04

Du kan bruge Programmet ConvertXtoDvd 3(Det er den nyeste) http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/
Når du har det åbner du blot programmet, klikker på + tast og går ind i den mappe din divx film + undertekst ligger i. Du Skal bare sørge for, at underteksten hedder det samme som fimen, så som regel plejer jeg at klikke på film og omdøb -kopier dette og klik så på umderteksten og omdøb og sæt så den tekst du har kopieret fra filmen ind. Så kan du osse se om det virker, når du afspiller filmen på PCen.
Når du så har lagt det ind i ConvertXtoDVD kan du se filmfilen og til venste for et +. Det kan du klikke på så kan du se audio sprog. Der tår måske et forkert sprog. Der dobbeltlikker du og der kommer nu en masse sprogmuligheder frem. På samme måde vrker det i undertekster. Når det er på plads. Klikker pu blot på konverter i hjørnet, og programmet går i gang. Regn med ca 1 times tid.
Du kan osse gå ind indstillinger og sætte TV format, kvalitet osv.
God fornøjelse.

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 200 point
Dato : 17-11-08 21:17

Jeg glemte at fortælle, af efter konverteringen kommer laver den to mapper 1)AUDIO_TS og 2) VIDEO_TS. Audio TS er altid tom, det er Video TS mappen der indeholder det hele. Den mappe kan du trække over i Nero Burning Rom. Husk at sætte den i DVD i øverste venstre hjørne (under ny kompilering), og vælg DVD - Video. Klik så på ny. Klik så på det drev hvor din Video_TS har lagt sig, og træk så denne mappe over i venstre sides tomme felt nummer 2 (det brede) på min Nero står der navn med en grøn pil ned af. Når du trækker mappen over, pakker den sig straks over. Du skal nu bare trykke brænd eller burn hvorefter den ber dig om at isætte en DVD Disc i drevet. Når du gør det, går brændingen igang af sig selv. ConvertXtoDvd programmet har lagt dine undertekster ind, hvis du har gjort som jeg sagde, og du skulle nu gerne få en færdig film til aften kaffen.

hilsen steno

Godkendelse af svar
Fra : kbisgaard

Dato : 17-11-08 21:19

Tak for svaret steno.

Kommentar
Fra : steno

Dato : 17-11-08 21:49

Selv tak. Ramler du ind i flere problemer, så spørg bare løs