/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hænge birketræ ???
Fra : return
Vist : 683 gange
100 point
Dato : 10-11-08 16:40

hej

nogen der ved hvad det er jeg prøver at beskrive leder efter et lille træ hvor der hænger en masse tynde grene ned fra og som bliver lysrøde når det blomstre har set mange af dem men ved ikke hvad de hedder de ligner et dværg birketræ på stammen men stammen har mu mere en nuance som bøg men det er det ik p.s træet ligner lidt et hænge ærtetræ det kan man få med gule bloms har jeg set men ved jo ikke om man også kan få det med løsrød og måske i flere farver nogen der kan hjælpe ????

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 10-11-08 16:43

Kunne det være Japansk hængekirsebær? :
http://www.plantertilhaven.dk/shop/?p=productsMore&iProduct=407

Kommentar
Fra : return

Dato : 10-11-08 17:04

>stilkene> er det ik de grene der hænger ned af er ikk ret tykke og selve stammen er i ret høj måske en meters penge ca de står rigtigt tit og ofte på gravsteder på kirkegårde

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 10-11-08 17:33

Det er sikkert ærtetræ
Citat
Nemme og hårdføre. De tåler mager jord, tørke, blæst og kulde. Trives bedst i sol og bryder sig ikke om fugtig jord. Blomsterne er oftest gule ærteblomster i maj-juni - men hvide og rosa blomster kan også forekomme. Blomsterne udvikler sig til bælge - og frøene er ikke giftige. Bladene er ligefinnede og sidder ofte i knipper

Fra side her http://www.salomonsensplanteskole.dk/da/catalog/caragana

Tryk på billederne så du ser dem i stor størrelse. Du kan jo forhøre dig hos dem via telefon.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 10-11-08 18:00

Tak for svaret bentjuul. det ligner lidt men ikke helt så prøver en plante skole tak for hjælpen

hvis du er nørd ang trådløs net kort så har jeg et et spørgsmål i trådløs som er åben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-11-08 18:13

tak selv return - personligt ville jeg sætte kortet i og så skal windows nok efterlyse driverne. Nu bruger jeg selv trådløst netværk via dongler i USB og her efterlyste windows driverne når jeg satte dem i USB som jeg så indstallerede.