/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
nokia DCT4 Imei
Fra : nuser34
Vist : 363 gange
20 point
Dato : 20-03-03 14:48

Er der nogen der ved hvad man skal bruge for at ændre IMEI nummeret i en 8310.
og hvor jeg kan finde et diagram over et datakabel og flash kabel til nokia dct4 telefoner

Kommentar
Fra : johs

Dato : 20-03-03 15:06

Hejsa
med hensyn til imei kig her
http://nokiafree.org/forums/showthread.php?s=&threadid=19028&highlight=imei+software

Mig bekendt kan man ikkeændre imei på DCT4......Men

Diagram over et kombi data/flasher kabel findes her www.blight.dk

han er dansker ,mail til ham.
----------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : trabjerg

Dato : 20-03-03 22:17

Hej
Man kan ikke ændre IMEI på DCT4 telefoner med software, det skal gøres hardwaremæssigt.
HUSK AT DET ER MEGET ULOVLIGT OG KAN GIVE FÆNGSELSSTRAF PÅ ÅR!

MVH
Mikkel
www.modify.dk RemoteUnlock 70,00 kr Alle DCT4

Kommentar
Fra : johs

Dato : 21-03-03 00:28

Hej

DET PASSER NU IK` HELT.

The IMEI is stored on a separate chip which is OTP (One time programmable) which means it cannot be overwritten.

These chips can now be replaced; web sites such as http://www.gsmhacker.com/Product/DC...IMEIrebuild.htm sell these chips for $8 USD. With that you get a selection of 600 IMEI numbers. You then have to unsolder the original chip and fit the new chip. The installing process of the new chip is difficult as a reflow station is mandatory. Once this chip is replaced your phone should work normally. One problem that could arise is the fact that there is only 600 IMEI’s to choose from could result in duplicate IMEI numbers on separate phones which may result in the phone failing to work.

Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : trabjerg

Dato : 21-03-03 09:39

Ja som jeg skrev det skal gøres hardwaremæssigt;), så det passer da fint det jeg skrev

Kommentar
Fra : nuser34

Dato : 24-03-03 10:45

Hej johs

denne side virker ikke du skulle vel ikke have en anden
http://www.gsmhacker.com/Product/DC...IMEIrebuild.htm

Kommentar
Fra : johs

Dato : 24-03-03 11:21
Kommentar
Fra : johs

Dato : 24-03-03 11:25

Hej igen

GRATIS............Remote unlock....

http://nokiafree.org/forums/f44/s

HVORFOR BETALE NÅR DET ER GRATIS ?

Kommentar
Fra : nuser34

Dato : 24-03-03 11:29

Mange tak johs

Har du meget forstand på nokia?

det er fordi at jeg har en nokia 3210 som ikke vil lade og en 3310 som ikke vil modtage sim korte den skriver bare indsæt sim kort

Kommentar
Fra : johs

Dato : 24-03-03 11:30

Hej

Her er siden, men kender ik` prisen

http://www.gsmhacker.com/Product/DCT4_unlock/IMEIrebuild.htm

--------------------------
Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : johs

Dato : 24-03-03 11:45

hej

3310 som ikke vil modtage sim korte den skriver bare indsæt sim kort ??

Prøv at UNLOCK den, brug Eepromtools 3.1 el. brug Rolis NokTool

Hvis SIMKORTET er "varmt" er IMEI blockeret.........
---------------------------------------------------

jeg har en nokia 3210 som ikke vil lade ??

Tjaaaa Hvis det ikke er en HARDWARE fejl, kan du prøve at flashe den....

Mvh. www.nielsen.esenet.dk

Kommentar
Fra : UAV

Dato : 24-03-03 22:08

Måske er simkort læseren defekt i din 3310, jeg har nogle liggende, smid en mail sb@pedersen.dk har også reservedele liggende til 3210 :)

MVH Søren www.funlock.dk