/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Fra pc 1 til pc 2
Fra : HexensX
Vist : 499 gange
100 point
Dato : 09-11-08 14:05

Jeg har, som en anden spurgte om tidligere, et lignende problem, nemlig at jeg har to pc'er, og vil enormt gerne flytte specielt mine musikfiler fra pc1 til pc 2, men pc 1 "spiller" op, og vil ikke loade explorer eller noget som helst andet, jeg får bare en sort skærm, hvor der står, at jeg skal trykke på en vilkårlig tast for at loade pc'en, men mit største problem er, at denne pc ikke kan tilsluttes et tastatur gennem en ps2 port, og mit eget tastatur, som jeg bruger dagligt, er et USB tastatur, og indstillet til pc2. Min IT-provider er yousee.dk, ogtillader måske ikke, at to pc'er er tilsluttet det amme netværk? Så hvad kan jeg gøre? Kan jeg tilslutte mit USB tastatur tilpc1, og håbe, at jeg kan blind-findeden rette frekvens, og derefter lægge filerne inmd på en USB memorystick, eller skal jeg bruge et specielt kabel, som kan til slutte routeren sammen med pc2 oghvis det ermuligt, hvilket kabel skal jeg så bruge? Min mand foreslår et crossover kabel, men han er, om muligt, endnu dummere medpc'er end jeg er. Jeg håber at jeg gør mig forståelig, jeg er mægtig god til daglig brug, men rent tekninsk, er jeg et offer-lam, og jeg har alvorligt brug for de smarte hjerner, som frekventerer kandu.dk, og helst en, som kan/vil skære det ud i pap for mig, da jeg tror at jeg nævnte,at jeg er pc-idiot. Så, kære brugere (og nu prøver jeg at skrue charmen på ) hjælp en kandu-bruger i seriøs nød, jeg savner min musik så meget, og selvfølgeligt da også andre filer.
På forhånd tak, for jeg ved, at der er mange rare, hjælpsomme brugere her,
Tina.

P/S, hvis nogen kommer op med en endnu bedre idé, er jeg totalt åben for forslag!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-11-08 14:36

Et noget rodet spørgsmål synes jeg, hold lige tingene lidt adskilt og lad os tage en ting ad gangen, først
Citat
Min IT-provider er yousee.dk, ogtillader måske ikke, at to pc'er er tilsluttet det amme netværk?
Yousee blander sig ikke i hvad du har bag en router, hvis du har router så er routeren den ene computer som tillades, hvad du kobler på bagved blander Yousee sig ikke i.
Du kan sandsynligvis godt bruge dit usb tastatur på pc 1, måske skal du slå usb til i BIOS hvis det er en ældre computer, de nyere har usb slået til som standard.
Det her er kun begyndelsen lad os løse en ting ad gangen, hvad går du i gang med nu ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-08 14:52

Hiv HD ud af PC1 og køb en så'n en her, som du så sætter til PC2:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=2204284249&n=496908102&pn=1430705836

så kan du hente dine data fra HD1

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-11-08 15:08
Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 10-11-08 00:15

1000 tak til både o.v.n og klaudi, for at tage jer tid og give mig lidt tålmodighed.
Jeg er godt klar over, at mit spørgsmål er rodet, men det er svært at forklare et problem, som jeg ikke selv helt forstår.
Til o.v.n: den gamle pc1 er så "moderne" at den har "hele" 2 USB porte,men som sagt, når jeg tænder den, giver den mig kun sort skærm, siger at windows er indlæst forkert, og at jeg skal trykke på en vilkårlig tast, for at aktivere den korrekt, noget jeg finder ret svært, da PS2 porten ikke virker, fordi en lille pind fra det lilla tilslutningskabel er knækket ideni pc'en, og at jeg derfor ville være nød til at bruge mit USB tastatur, men det er jeg ikke sikker på hvoran jeg gør, da jeg jo ikke kan se noget som helst. Da jeg først købte min memorystick, lykkedes de mig at flytte 4 GB's filer fra pc1 til pc2, men derefter virkede det ikke længere, så minus de filer jeg ikke længere har brug for, mangler jeg stadig at flytte godt 40-45 GB, og jeg aner ikke hvordan.
Til Klaudi: Begge dine "gadgets" virker mægtigt smarte, men jeg er i tvivl om hvordan de skal bruges og tilsluttes, specielt USB All-In-1 Hard Disk Linket, som ikke ligner noget jeg har set før. Skal hard-disken tages ud af pc1 før den kan bruges, eller?
Og dit andet forslag, USB 2.0 Hi-Speed IDE Adapteren. Hvordan skal denne mærkeligt udformede tingest tilsluttes, og hvilken løsning ville du anbefale en pc-idiot, som knap kan skrive på tastaturet uden stave-og grammatikfejl, noget jeg normalt er stolt af at kunne undgå?
Og tilbage til dig o.v.n, ganske kort, jeg kender lidt til dig her fra kandu, og ved, at du generelt ved hvad du taler om, så hvad, om noget, kan du anbefale? Jeg kan godt tage den ene HD ud af pc1 da jeg selv har at den i, men min nyere pc2 har allerede adskillige harddiske, og jeg vil helst ikke åbne den end´nu, da der stadig er en lille rest garanti på den, selvom den er tæt på at udløbe, men det betyder egenligt intet, da der ikke er plads til endnu en HD.
Jeg er meget taknemmelig for jeres in-put, og håber at kandu-brugerne har tålmodighed til at hjælpe mig med at klare dette, for mig,voldsomme problem, og undskylder at spørgsmålet virker lidt rodet, men jeg err, som sagt, ikke helt sikker på hvad og hvordan problemet skal/kan klares.
På forhånd, mange knus og tak,'

Tina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-08 01:25

I det her tilfælde vil jeg anbefale at du lytter til Klaudi, det vil være meget svært (umulig) at slå usb til inde i BIOS når du ikke kan bruge tastatur overhovedet.
De to link fra Klaudi er næsten ens, den fra Thansen kan også bruges til SATA diske men ellers kan de det samme, du behøver såmænd ikke tage harddisken ud, bare åben computeren og tag kablerne af, og sæt dem på fra det af sættene du vælger at købe, jeg kan se at den fra Thansen har en driver cd med, læs endelig brugsanvisningen og/eller spørg her i forum hvis du er i tvivl.
PC 1 er kun til skrot hvis ikke du kan få det lille ben ud af hullet så vælg at tage harddisken ud og brug den foreksempel til backup, det kan du med de viste sæt eller hvis det skal være fint, så en ekstern harddisk boks, et eksempel: http://www.thansen.dk/product.asp?c=2205083708&n=496908102&pn=674363071 hvis du køber en sådan, så kan den det samme som kabelsættet Klaudi viser, så du behøver ikke købe begge ting

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 10-11-08 15:44

o.v.n og klaudi, I er begge geniale i min mening, og jeg takker for jeres hjælp, det er så surt, at miste filer, man har samlet/købt gennem flere år. plus man savner dem også tit.Så mangler jeg vist bare et spørgsmål, nemlig hviilken løsning af disse, er bedst (og lettest!) for en pc-idiot? Og med det mener jeg selvfølgeligt, hvilken løsning giver mig det bedste resultat? Jeg behøver ikke nødvendigvist at bruge den gamle HD som back-up, da jeg allerede har mere end 300 GB til rådighed, og jeg tvivler stærkt på at jeg får det fyldt op, før pc'en er til lossepladsen, men jeg er så småt begyndt at forstå betydningen af Back-Up, ikke noget dårligt begreb overhovedet, selvom jeg altid har ment at det var lidt overflødigt. Det beviser bare, at selv gamle hunde (eller tæver, i dette tilfælde:) stadig kan lære nye tricks,

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-08 15:52

De 3 muligheder, 2 fra Klaudi og 1 fra mig, er lige gode til dit formål, uanset hvilken du vælger, så tag harddisken ud inden du skrotter computeren, ingen bryder sig vel om at private dokumenter og billeder kan ses af uvedkommende, og det risikerer du hvis du bare afleverer den, enhver kan tage disken ud se hvad den indeholder, ved at sætte den i deres computer derhjemme, så derfor slet alle private ting på disken når du har den tilsluttet den anden computer for at flytte de manglende filer

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 10-11-08 16:12

Hvis du ikke regner med at skulle reparerer eller bruge PC1,
så ville jeg da købe den boks som o.v.n. linker til, så kan du jo bruge den til backup m.m.

mvh klaudi

Kommentar
Fra : HexensX

Dato : 10-11-08 16:45

Her har jeg to personer, som begger ekstremt venlige og hjælpsomme, så hvordan pokker beslutter jeg hvilket svar, som jeg skal acceptere? Ja-ja, I kan ikke tage alle beslutninger for mig, så da jeg ikke kan dele points'ne mellem jer, og samtidigt er sikker på at ingen af jer har brug for disse points, vil jeg takke jer begge inderligt, og så ellers acceptere klaudis svar,selvom o.v.n's svar var lige så godt. 1000 tak begge to, I er stjerner!
MVH, Tina

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-11-08 18:42

Velbekomme bare du kan bruge hjælpen, så husk nu at Acceptere et indlæg fra Klaudi

Godkendelse af svar
Fra : HexensX

Dato : 12-11-08 08:38

Tak for svaret Klaudi. I er begge enormt kyndige, venlige og hjælpsomme, jeg fatter ikke hvordan kongeriget klarer sig uden kandu.dk, og selvfølgeligt dig og o.v.n

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-11-08 17:16

Takker og velbekommen, håber du får dine data "hevet hjem"