/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
Hvad koster en havemur?
Fra : Stine_
Vist : 6547 gange
100 point
Dato : 20-03-03 11:46

Hvad koster det (alle materialer, ekskl. arbejdsløn) at opføre en - pudset - havemur, som skal være ca. 180 cm høj?
Enten ca. pris pr. løbende meter, eller for en ca. 15 m lang mur?

VH Stine

Kommentar
Fra : DK93

Dato : 20-03-03 12:26

Jeg går ud fra der også skal laves sokkel?
Det bliver ikke helt billigt. Jeg vil råde jer til at spørge en murer. Måske en der kan lave den i sin fritid, hvis du forstår hvad jeg mener. Et slag på tasken 25-30.000 kr.

mvh
dk93

Kommentar
Fra : PeterLarsen

Dato : 22-04-03 23:48

Hvis den skal laves med regning som den selvfølgelig skal (tænk at opfordre til ulovligheder) bliver prisen højere. Der skal fundament i frosfri dybde (90 cm) opbygning med H-blokke gerne med armeringsjern også. Herefter pudses.
Så skal du lige sige noget om muren, er den fritstående? eller skal den holde din havejord på plads?
I sidste tilfælde skal den hælde en smule bagover og forsynes med dræn.

Hilsen PeterLarsen

Kommentar
Fra : brinkloev

Dato : 08-05-03 21:21

Efter hvad jeg kan regne ud, er der ca. 60 kvm mursten. Pris pr. mursten: ca. 3,- kr (Der går 65 stk pr. kvm) 3900 mursten x 3,-kr + ca.45 hl mørtel a´65,-kr pr hl + ca. 8 poser cement a´70,-kr

Hvad med fundament/sokkel?

Mvh. Brinkloev(Murer)