/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
lysning til vindue???
Fra : jensogmumi
Vist : 6140 gange
20 point
Dato : 06-11-08 17:44

Hvad for et matriale/produkt er bedst til at lave lysning af til vinduer.?? lysningerne skal være til at male og til at sømme ude i kanten uden at de revner og skal være ca 120 mm brede.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 06-11-08 17:52

jensogmumi

12 mm krydsfiner vil jeg anbefale som det bedste materiale. MDF Medium Denseti Fiberboard er ikke så nemt at arbejde med, grundet udvidelsen med skruning samt sømning.

per

Kommentar
Fra : transor

Dato : 06-11-08 18:08

Hvad mener du med lysning.

I almindelig byggesprog er en lysning et hul. Vindueslysning, er det hul i muren som man monterer vinduet i. Huller er ikke af noget materiale .

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 30 point
Dato : 06-11-08 18:16

Hvis ikke du ved hvad en lysning er så er det da skidt du svarer på spørgsmålet.

Jeg vil også anbetale 12 mm krydsfiner. Efter de er opsat så giv dem en god brunder, lad tørre og spartel kanten. Puds det hele med sluttelig korn 240 papir, mal derefter med en god dækmaling ivandbaseret. Så bliver resultatet flot

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 06-11-08 18:19

Bær over med Transor! Din formulering har ikke været indviklet nok! LOOOL

...og eller ville jeg da klart følge Fijala og Bibsamies fremragende råd (laver mine sådan, faktisk).

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 06-11-08 18:39

Jeg har altid brugt krydsfiner, men MDF er nu heller ikke så dårligt endda. (til lysninger :) )

Godkendelse af svar
Fra : jensogmumi

Dato : 06-11-08 19:13

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 08:26

Fijala

hvad er det for noget bavl du skriver, at bruge korn 240 sandpapir til vandbaseret maling, der skal højst bruges korn 120, en korn 240 vil blive mættet straks du stryger over malingen en gang, korn 240 kan du bruge til afhærdende malinger, ov vådslibning.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 08:28

Fijala

for øvrigt hvad er en brunder ??? noget nyt jeg ikke kender ell hva !!!