/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Kuk i grafikken
Fra : egoland
Vist : 442 gange
100 point
Dato : 05-11-08 21:12

Sidder og roder med en vens PC, og har fundet ud af, at det er grafikkortet, et GeForce 7500 LE, den er gal med. Under opstart kommer der nogle lodrette blå striber, og den kan kun køre uden grafik-driveren. Når jeg starter den, med driveren indlæst, crasher den under opstart. Jeg har prøvet både den driver, som maskinen blev leveret med, og en frisk downloadet fra nvidia. Jeg har også fået en nv4_et eller andet blå skærm, der siger at driveren er gået i sløjfe et par gange. Er det kortet, der stået af, eller findes der en magisk løsning?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 05-11-08 21:32

Tag kortet ud sæt det rigtigt og godt fast når du sætter det i.
Jeg har oplevet noget ligende og jeg tror bare det var fordi nogen af bene ikke have kontakt så tog jeg det ud og satte det i igen så var det fint.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 06-11-08 00:59

Prøv at se om der er en køler til grafikkortet og se om den køler er blokeret af støv. Det kan også være varme den kokser af.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 06-11-08 16:08

Der er ingen "mølle" på grafik-kortet, det er passivt kølet. Og de stiber er der også under opstarten, så det kan ikke være temperaturen. Har haft det ude for at renset stik og ben. Det hjalp heller ikke. Men erfaring siger mig, at det måske kan være en ram-fejl på selve kortet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 06-11-08 20:04

Nu kommer der ikke en dyt på skærmen, så det må være en hardware-fejl = nyt grafikkort

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 07-11-08 19:55

Du har helt ret, enten en ramfejl på kortet eller hele kortet. Det er nok det bedste at købe et nyt.

Det kan også være en anden fejl, så siger maskinen noget (BIP) Når den starter op? 3 bip betyder Ram fejl. Altså ikke rammene på grafikkortet.

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 08-11-08 16:32

Den kommer med det ene bip, den skal, så det er ikke en ramfejl på bundkortet. Men der er heldigvis garanti på skidtet, og da jeg var blevet bedt om at finde ud af, om det var en harware eller softwarefejl, er mit job så løst.

Annuller spørgsmålet
Fra : egoland

Dato : 11-01-09 20:18

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål