/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
CPI går kold
Fra : Jason04
Vist : 352 gange
100 point
Dato : 02-11-08 16:19

Hej

Min CPI oliver city euro II 45 har herre problemer med at starte når det er fugtigt eller koldt, nogen her der ved hvad det kan skyldes???

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-11-08 17:20

Jeg tror det er meget normalt at det bliver sværer at starte når det er koldt men det skal cføli ik være vildt besværligt.

Du kan prøve og give lidt gas mens du trykker på el starteren og se om det hjælper.

Jeg tror det er fordi motoren skal have mere benzin i kold vejr når den skal starte.

Det kan cføli også være det batteri der ikke er fuldt opladt... Det kan du høre ved at den har svært ved at trække motoren rundt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-11-08 17:36

Hvis det evt. mest er med selvstarteren er det batteriet .Ellers nyt tændrør og en gang spray til at Forsejle ledninger samt andet elektrisk med

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 02-11-08 17:36

Ps. sæføli efter en grundig rengøring samt tørring

Kommentar
Fra : billigt

Dato : 02-11-08 20:16

Ny scooter.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 02-11-08 20:21

Ja det kunne også være et elektrisk problem. Altså løse ledning som specielt fucker up i koldt vådt vejr af en eller anden grund. Jeg kørte engang hjem hvor det regnede også havde hakkede motoren ligepludseligt i det... Det viste sig at være en løsforbindelse mellem tændrørhætte og tændrørkablet.

Så det kan være det ville være en god ide og cheke diverse stik og hive i dem for at se om de sidder fast og har god forbindelse, eventuelt ridse stikne for rust eller giv dem noget spray som er beregnet til at give god elektrisk forbindelse.