/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Oplyse navn + adresse?
Fra : Mulle73
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 01-11-08 21:40

Hej

Har lige en lille diskussion med een... Findes der et program, som man kan downloade, som kan oplyse navn + adresse på en person, blot man har deres ip-adresse? Jeg mener ikke det er tilfældet, mens den anden siger, at man let kan få den slags oplysninger via et såkaldt track and trace program.
Hvem har ret?

Tina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-11-08 21:43

1000% NEJ

De eneste der ved det er udbyder og den oplyses KUN til myndigheder....

Du kan via IP finde udbyder - men IKKE hvem der har IPen...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-08 21:56

Det er TDC der administrerer IP adresser i Danmark, de videregives til forskellige udbydere og det er som Refi siger forbudt at oplyse brugerne til private. Offentlige myndigheder (politi) kan få tilladelse til at få oplysningen.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-08 21:59
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 01-11-08 22:06

Og så er der lige en ting. Nogle udbydere giver personer en fast IP adresse og andre bruger en dynamisk IP adresse, d.v.s. at IP adressen skifter fra gang til gans personen er på internettet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-11-08 23:21

Arrrrrrrhhhhhhhh
Der er alligevel noget om snakken.
Jeg har et lille program, der kan scanne en udvalgt serie af IP adresser, uanse om de er dynamiske eller statiske, så kan man få et brugernavn frem, som dog kan være et synonym, men ikke andre adresser end IP-adressen, som jo er den man søger på.

Men de fulde oplysninger, det kommer ikke frem. - Der er dog dem der virkelig er beskytte af firewall, hvor oplysningerne udebliver.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 02-11-08 00:01

Ja Severino, men der stjæles også selv om det er forbudt og der bliver kørt alt for stærkt selv om det er forbudt.
Det er som om at nogle mennesker mener at love og regler er til for at blive brudt.

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 02-11-08 21:36

Hej

Tak for jeres svar.

Jeg spørger fordi jeg mener, at oplysninger om bla. min almindelige adresse, navn osv. (som er kendt på 1 forum) er blevet udleveret til et andet forum.
Og den person jeg snakker om siger, at de har fået min adresse ved at bruge et track and trace-program. Det mener jeg ikke kan lade sig gøre.

Tina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 21:45

Så kom lige med hvilket forum det drejer sig om - så er vi sikkert et par stykker der kunne få ULOVLIGHEDER stoppet.....

Men det kræver jo det ikke er noget du har skrevet til offentliggørelse - f.eks. sat navn og adresse på en kommentar - for så er det din EGEN skyld....

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 03-11-08 12:29

Hej

Jeg ønsker ikke at skrive hvike hjemmesider det drejer sig om. Kontakter dem selv, når jeg kender reglerne. Og nej, jeg har ikke selv udleveret oplysningerne. Men jeg ved, at nogle moderatorer/ admins fra den ene side, er brugere på den anden. Men det er jo svært at bevise hvem der har udleveret min ip.

Tina

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 20-11-08 15:10

Slet ikke flere der har et svar?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-11-08 15:24

Citat
Slet ikke flere der har et svar?

Miraklernes tid er forbi!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 15:44

Citat
Jeg ønsker ikke at skrive hvike hjemmesider det drejer sig om

Ja - så bliver det jo svært at hjælpe dig...

Citat
Kontakter dem selv

Jamen så har du vel fået svar....

Kommentar
Fra : Mulle73

Dato : 20-11-08 20:59

Citat
Ja - så bliver det jo svært at hjælpe dig...

Er det vigtigt hvilken hjemmeside jeg snakker om? Spørgsmålet var: Jeg spørger fordi jeg mener, at oplysninger om bla. min almindelige adresse, navn osv. (som er kendt på 1 forum) er blevet udleveret til et andet forum.
Og den person jeg snakker om siger, at de har fået min adresse ved at bruge et track and trace-program. Det mener jeg ikke kan lade sig gøre.

Citat
Jamen så har du vel fået svar....

Næh... Egentlig ikke. Jeg vil bare kende reglerne før jeg kontakter dem.

Tina

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 21:14

Citat
Og den person jeg snakker om siger, at de har fået min adresse ved at bruge et track and trace-program. Det mener jeg ikke kan lade sig gøre.

Og du har fuldstændig ret.....

Der må være en brist i deres sikkerhed...

Derfor er det også vigtigt FOR ALLE at vide HVEM det drejer sig om