/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
compaq ram
Fra : affe
Vist : 332 gange
50 point
Dato : 19-03-03 19:12

nogen der kender nogle danske hjemmesider der sælger orginale compaq ram?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-03-03 19:19

Du kan ringe til compaq her http://thenew.hp.com/country/dk/dan/howtobuy.html er telefonnummer, samt links til forhandlere
http://prcdata.dk er danmarks største online forhandler, send dem en mail med model numer så finder de næsten med garanti også nogen, eller nogen andre de ved som virker...de har en liste på vistnok 50.000 forskelige computer-modeller som de lige slår op i

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 19-03-03 19:38

Hvorfor købe orginale Ram.. de er skuda alt for dyre.. i sidste uge købte jeg 256 MB til min bærbare hos shg til 339 kr ved PRC-Data skal de have 1663 Kr for noget der laver helt det samme...

Hvilken computer har du

Kommentar
Fra : affe

Dato : 19-03-03 23:08

har en gamel COMPAQ presario AMD-K6-2 ved 350 MHz 64mb SD ram, har prøvet med kingston 128 mb SD ram og en 256 mb ram blok men der gik ged i computeren hver gang, har prøvet alt nu, har så fået at vide at der skal orginale compaq ram i før den virker.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 19-03-03 23:31

Hej igen Affe

Ring til PRCDATA imorgen på 8725 1100 så skal de bruge modelnummeret som typisk er på 4 tal f.eks 5358 og du kan kende det ved at der i fleste tilfælde står ea efter nummeret

De slår op i en bog og finder de billigste ram de har og som passer til maskinen

http://www29.compaq.com/falco/sp_list.asp kan du også trykke på "auto-detect my system" så kan den højest sandsynligt fortælle dig hvilken model du har.
Det er også her at indgangen til at finde drivere, dokumentation m.m. er

Du kan jo evt. også prøve det samme ved shg som buch siger, så er du da sikker på at få dem billigst

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 23-03-03 11:22

Hej igen affe
fik du ringet rundt....det kunne være sjovt at høre hvordan det gik

Kommentar
Fra : affe

Dato : 23-03-03 19:52

næ fik ikke ringet skrev bare en mail, men fik ikk svar tilbage.