/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
gulvtæppe med buler
Fra : movser
Vist : 10070 gange
100 point
Dato : 30-10-08 17:00

Hej med jer der har erfaring med gulvtæpper. Jeg købte en tæpperest på 20 kvadratmeter ho jensen tæpper i Helsingør. For at være sikker på det lå rigtig betalte jeg 850 kr for pålægningen. Men ak og ve det buler op alle steder, jeg påtalte det men fik den forklaring det var en rest og det ville lægge sig. Er det rigtigt? jeg forstår det ikke rigtigt for det er jo tæpet så hvor skal alle de buler ud henne? Hvor lang tid skal der gå før jeg tager fat i jensen tæpper igen?
Hvis de ikke vil gøre noget vil jeg klage videre hvor er det så lige man gør det?

tak for svar.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 17:01

Citat
Er det rigtigt?

Normalt JA....

Tæpper kan sagtens "bule" til de falder på plads....

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 30-10-08 17:11

sludder - det tæppe ligger ikke rigtig.
Hvis han ikke har strakt det ud med en knæsparker vil det bule.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-10-08 17:17

Hvis det er meget det buler kan de være lagt for stramt i, at der ikke er plads i kanten til de kan strække sig/falde på plads.

Hvis det er buler som følge af at det har været inders på rullen, kan det være under siden og oversiden af tæppet ikke har strukket sig lige ens. Det vil lægger sig med tiden.

Hvis bulerne er så store at du falder over dem, kan tæppet løftes af og klæbes med dobbeltklæber.

Hvor lang tid skal du vente, afhænger af hvor meget probblemet irriterer dig.

Når det er lagt på at tæppe firma, vil jeg ikke acceptere at det buler, uanset hvilke undskyldninger de anvender (slet ikke hvis de først undskylder efter pålægning), så burde de tage forbehold da de solgte det til dig.

vh Ben

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 30-10-08 17:24

Man skal prikke hul på bulerne så luften under tæppet kan komme ud. Så kommer det til at ligge pænt.

Kommentar
Fra : movser

Dato : 30-10-08 17:53

Det er lagt med dobbelt tape og ja bulerne er til at falde over

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-10-08 18:10

Hvis ikke du er tilfreds med arbejdet skal du da få det lavet om

Vil firmaet ikke må du jo klage til forbrugerklagenævnet....

Der er ikke så mange andre muligheder....

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 30-10-08 19:00

det er en ommer. hvis det er lagt med tape, må der ikke være buler. bare hen og klag. og skru bissen på, for arbejdet er ikke i orden.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 30-10-08 19:38

ET NYT TÆPPE KAN SAGTENS BULE OP I EN MÅNEDSTID, INDTIL DET ER GÅET TIL.

VORES TÆPPEHANDLER SIGER, DER SKAL VARME PÅ RUMMET, OG EFTER CA. EN MÅNED ER DET GÅET TIL.

HVIS IKKE DET ER TILFÆLDET, MÅ DU FÅ DET LAGT OM.

GIV BUTIKKEN BESKED OM, AT DU VIL HAVE RET TIL AT REKLAMERE EFTER EN MÅNED, HVIS IKKE DET ER BEDRE.

HVIS IKKE DET ER EN TÆPPEHANDLER DU KENDER, ER DET EN GOD IDE AT FÅ DET PÅ SKRIFT, ELLER SENDE DEM ET ANBEFALET BREV.

VENLIGST
AG112

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 30-10-08 20:44

hmm. da vi boede til leje havde vi samme problem. men med en sømpistol fik jeg skudt bulerne på plads.. heldigvis er det snart 6 år siden nu og udlejeren har heldigvis ikke været efter mig..

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-10-08 20:46

Tæppemanden lagde tæppe ude hos en kunde og sloges med en særdeles genstridig bule, den forsvandt først efter at han havde hoppet på den nogle gange.
Dagen efter ringede kunden.

-De har vel ikke set min papegøje ?

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 06-11-08 07:56

Tak for svaret Eyvind.