/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Ikke udnyttet fradrag
Fra : ockendon
Vist : 990 gange
200 point
Dato : 29-10-08 18:59

Hjelp. Jeg er gift, og kan i enkelte måneder ikke udnytte mit personlige fradrag. Overføres dette automatisk til manden, eller hvad gør jeg?

Hilsen ockendon

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-08 19:01

overføres automatisk ved opgørelsen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 19:12

Det skal du ikke være ked af, det opgøres ved årsskiftet og så får du bare pengene tilbage.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-10-08 20:25

Nej det bliver det ikke.
Du får heller ikke større fradrag den næste måned.
Dette kommer dig til gode når du laver din årsopgørelse. Så ud fra det du oplyser hvis ellers dit forskudsregistrering holder stik, får du penge tilbage.

hawaii7

Kommentar
Fra : kj

Dato : 30-10-08 08:47

Jeg mener at det er sådan, at hvis du ved årsopgørelsen har et uudnyttet fradrag, bliver det overført til din ægtefælle.

Accepteret svar
Fra : qinigifo

Modtaget 200 point
Dato : 22-11-08 17:29

Hvis du og din ægtefælle er "sambeskattede" får ægtefællen automatisk det fradrag som du ikke udnytter. Men vær opmærksom på at man godt kan være gift uden at være sambeskattede. Om i er eller ej, kan du se i tast selv hos skat eller du det se på dine skatteopgørelser.

Godkendelse af svar
Fra : ockendon

Dato : 28-12-08 23:07

Tak for svaret qinigifo. og beklager at dette spørgsmål ikke blev lukket