/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
før syn hvor ???
Fra : return
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 29-10-08 11:50

hej nogen der ved hvor man køre hen hvis man gerne vil vide om ens bil skal fikset mht at kunne gå gennem et syn har hørt noget om at der er steder hvor det koster små 350 -400kr. for at få den tjekket om den er ok eller om den skal ha lavet div. ting altså før man køre til en synshal nogen der kan hjælpe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-10-08 11:54

Du kan da bare køre til syn.
Lewd på nettet og find en billig i dit område.

Det skal være meget galt, før du ikke bare får en frist til at stille til omsyn.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-08 12:01

Mange gør som transor skriver..... men sørg som minimum for at bremser og lygter er ok, ellers kan synshallen blive temmelig mugne

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-10-08 12:13

jeg kender ikke til din bils tilstand.
Ville nok gøre lidt mere,såfremt vognen er lidt ældre.
kør til en billig mekaniker,få den på liften. Er der rust i bilen,så få det lavet. Så kan du slippe nemmere om ved det.
Kaser synsmanden den,kikker han særligt efter næste gang du kommer. Omsyn koster også penge

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 29-10-08 13:50

Om det er den ene eller den anden der konstaterer en fejl, skal den jo rettes. Jeg råder dig til at køre til "normalt " syn og ved evt. påpegede fejl, tage synsattesten med til et omsynsværksted, de har autoritsation til at reparere og godkende bilen. Nærmeste omsynsværksted findes på google.
Mvh.K.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-08 13:54

Dit "normale" værksted er jo også en mulighed

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 29-10-08 15:33

Hvis du bor på østsjælland kender jeg en, der er god og billig, og han har i reglen ret i sin vurdering.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 29-10-08 15:36

Hvis din bil i øvrigt fungerer fint i hverdagen - du har nok selv en idé om hvordan den bremser og om lysene virker - så kør du til syn med den. Et "før syn" er spild af penge!

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-10-08 15:45

Husk at værkstedene tilbyder før syn for at tjene penge. De vil sige at det slør må du få lavet. og du siger ja, og de laver det. Men det er ikke sikkert synsmanden synes at det er noget særlig slør.Derfor lad synsmanden bestemme hvad der er galt.Ellers kan det blive unødvendig dyrt.
alimak

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 29-10-08 21:36

Du kan ved A-plus få lavet et eftersyn for ca. 400kr.
Der gåes bilen igennem og du får papir på hvad der skal laves for at den kan gå gennem syn.
Man kan jo så vurdere om det kan betale sig (hvis det er en gammel øse).
Problemet med bare at køre til syn (som jeg ser det) er at man kan få en liste med fejl som man så udbedrer og ved omsyn får man måske en liste til der er lige så lang og så skulle bilen slet ikke være lavet (rigtig mange penge spildt).
muldvarp1

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 29-10-08 22:51

Citat
og ved omsyn får man måske en liste til der er lige så lang og så skulle bilen slet ikke være lavet (rigtig mange penge spildt).
muldvarp1

Man kan ikke komme med nye fejl ved omsyn. Så det passer ikke hvad "mulvarp1" siger
alimak

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 31-10-08 09:43

Tak for svaret refi.

ja nemlig det har vi også gjort og han er billig tak for hjælpen