/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
I gang med et Netværk
Fra : daniel_baek
Vist : 356 gange
20 point
Dato : 11-10-01 23:00

Hej
Mit problem er følgende:
Jeg har to pc'er og en bærbar der skal kobles sammen i et netværk så de alle får adgang til en ADSL forbindelse som jeg har. Problemet ligger i, at jeg overhovedet ikke har nogen anelse i hvordan det skal gøres!
Har i kendskab til en hjemmeside hvor dette forklares helt fra bunden, eller har i mulighed for kort at forklare det; dvs. hvilke ting jeg skal købe (skal det være en hub, switch eller noget 3 osv.) og hvordan jeg sætter et netværk op.

Jeg håber i vil hjælpe...

På forhånd tusind tak
Daniel Bæk
d@baek.as

Accepteret svar
Fra : deurell

Modtaget 30 point
Dato : 12-10-01 00:41

Du skal have et netkort i begge maskiner.
De skal begge køre samme hastighed (10mbit eller 100mbit).
Du kan bruge enten en hub eller en switch det er ligemeget hvilken.
Og så skal du bruge et kabel fra stationær til huben/switchen og et fra bærbar til hubben/switchen og et fra hubben/switchen til routeren og et fra routeren til stikket i væggen.
Jeg håber at det er forklaring nok til at du kan få det op at køre.

Du kan få problemer med indstillingerne i systemet, men da jeg ikke ved hvilke styresystemer du har på din comp vil jeg ikke vove mig ud i at hjælpe dig med det endnu.(Og så er jeg heller ikke den allerstørste netværkshaj)

Hilsen Deurell

Kommentar
Fra : deurell

Dato : 12-10-01 00:42

Jeg glemte noget.
Hubben switchen skal også kunne køre samme hastighed som kortene.

Hej igen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-10-01 16:10

daniel_baek wrote:

> Hej
> Mit problem er følgende:
> Jeg har to pc'er og en bærbar der skal kobles sammen i et netværk så
> de alle får adgang til en ADSL forbindelse som jeg har. Problemet
> ligger i, at jeg overhovedet ikke har nogen anelse i hvordan det skal
> gøres! Har i kendskab til en hjemmeside hvor dette forklares helt fra
> bunden, eller har i mulighed for kort at forklare det; dvs. hvilke
> ting jeg skal købe (skal det være en hub, switch eller noget 3 osv.)
> og hvordan jeg sætter et netværk op.

hvis du har adsl med en router er det bare at finde en switch hvis du
er nærrig kan en hub også bruges
sætte netkabler fra masinenerne i switchen og forbinde switchens uplink
port til routeren(bare roligt det står i manualen til switch/huben hvad
det er for en).
Sp skal du lige sørge for at maskinene er konfigureret til dynamisk ip.
Sværrere burde det egentligt ikke værre.

Kommentar
Fra : daniel_baek

Dato : 12-10-01 21:44

Mange tak for svarene indtil nu...de har hjulpet mig meget.
Jeg er bare i tvivl om det med at:

>Så skal du lige sørge for at maskinene er konfigureret til dynamisk ip.

Hvordan gør jeg det? Hvordan får jeg mig koblet på netværket på selve computeren?

Håbr i kan opklarer denne forhåbentlig sidste del af mit spørgsmål og mange tak for oplysningerne om hvad jeg skal købe.

Daniel Bæk
d@baek.as