/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
udlæg i hus m.m
Fra : heidi1972
Vist : 463 gange
20 point
Dato : 28-10-08 16:54

hejsa
jeg har prøvet at læse mig frem til hvad og hvem der kan gøre udlæg i ens hus. men jeg synes derer så mange forskellige svar som der er spørgsmål.
mine spørgsmål går ud på.
Kan en kreditor gøre udlæg i ens hus selvom kreditor ikke ville få en krone ud af det..? tværtimod så vil kreditforeningen og banken som har førstepriortet ikke engang få dækket deres tilgodehavende og vi vil sidde med 500 tusind i gæld bagefter år han kommer+ kreditors krav.

når inkasso kommer og banker på, hvad er proceduren så ? skal man lukke dem indenfor, kan man aftale med inkasso et tidspunkt de kan komme, så de ikke går forgæves..? hvor længe kan en kreditor blive ved med at trække en i fogderetten- har hørt at man er gældsfri efter 10 år..?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 28-10-08 17:00

Hvem vil gøre udlæg i huset ?????

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 28-10-08 17:02

Alle kan gøre deres krav gældende

Kommer du en dag til penge, kan de forlange deres

Nej der er ingen regel om at du skal have betalt gælden af indenfor ti år, nogle er hele livet om det

Godkendelse af svar
Fra : heidi1972

Dato : 28-10-08 17:04

Tak for svaret ans..

det er ikke sikkert de vil gøre udlæg i hus, det var bare en forespørgelse det er en kreditor der hedder nordax.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 28-10-08 17:04

Og selvfølgelig kan du aftale en dato for hvornår tingene skal inddrives, ingen har interesse i at bruge unødig tid

Kommentar
Fra : heidi1972

Dato : 28-10-08 17:14

okay tak, men er stadig en smule forvirret. læste på en af de andre sider at, fogderetten kunne gå ind og sige til kreditor at deres krav om evt. udlæg ikke godtages..??? da der ingen friværdi var, og de var teknisk insolvens

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-08 17:15

heidi1972

husk der skal ligge en dom for gældsforholdet, eller du har skriftligt anerkende at skylde beløbet, før der kan være tale om at gøre udlæg, anderledes er det med det offentlige de kan foretage udlæg uden dom, blot de mener at du skylder, om du så acceptere det eller ej så buldre de bare frem.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-08 17:18

heidi1972

50-60 % af danske husejere skylder mere i deres hus end det er værd idag, så de er for så vidt insolvente.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 28-10-08 17:19

heidi1972

husejer = boligejere

Kommentar
Fra : heidi1972

Dato : 28-10-08 17:20

uh så langt er det ikke kommet endnu.. har bare ligesom prøvet at være på forkant med det hele, så det ikke ville komme som et chok for os, hvis og når det kommer så vidt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-10-08 17:33

Hej 50 - 60 % er vist lidt overdrevet - tænk på alle som sidder gældfrit - og de gør de fleste ældre vist.
Vi hører ikke til den generation der købte på livet løs. Derfor sidder vi mere sikkert i sadlen.
Mange hilsner Ingelein