/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Våd mobiltelefon
Fra : asta1908
Vist : 2013 gange
100 point
Dato : 27-10-08 20:20

Min datter har tabt sin mobil i en vandpyt. Kan den reddes?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 27-10-08 20:21

nej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-10-08 20:23

Du kan prøve at skille den så meget ad, at du selv kan samle den igen

Lad den ligge og tørrer, og håb det bedste - men håb nu ikke for meget, nogle kan overleve, men det er sjældent

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 27-10-08 20:28

Prøv med en Hårtørrer batteriet kan tørres på en radiator

har selv reddet en på den måde

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-08 20:43

Ikke særlig store muligheder - MEN brug endelig ikke hårtørrer

Læs mere her:

Tag det roligt hvis du glemte at få mobiltelefonen op af bukselommen, inden du satte vaskemaskinen i gang.

Nettavisen.no har et godt råd til de læsere, som er løbet ind i problemer med en våd mobiltelefon. Det kunne jo sagtens være at deltagere på Langelandsfestivalen kom til at hælde danskvand ud over mobilos. Det vigtigste er at fjerne batteriet i telefonen hurtigst muligt. Fjern også hukommelseskort og SIM-kort. Tør så meget væske op som muligt. Ryst eventuelt telefonen uden batteriklap – men ikke for voldsomt.

Læg telefonen et sted, hvor der er en smule varmt, så vandet kan fordampe. Og så er det meget vigtigt at du er tålmodig. Forsøg ikke at sætte liv i telefonen for tidligt, og Nettavisen anbefaler at man venter to-tre dage, inden man tænder mobilos igen. Skulle du være så heldig at få telefonen til at virke igen, er det en god ide at tage en sikkerhedskopi af kontakter, beskeder, billeder og så videre. Telefonen risikerer nemlig at stå af for alvor efter nogle dage.

http://www.nettips.dk/p3899.asp

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 27-10-08 21:14

det drejer sig om hurtigst muligt at få batteriet ud.hvis det kortslutter i telefonen, så dør den. tør den på en varm radiator et par dage og prøv så at samle den igen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 27-10-08 22:22

hvis du giver den 10 min. i mikrobølgeovenen, så er den helt tør bagefter og virker igen.

Kommentar
Fra : piratfizken86

Dato : 27-10-08 22:47

Gør som ovenstående, men dyp den evt. i sprit inden tørringen hvis den er mere eller mindre gennemblødt. det binder til vandet og fordamper dermed lidt hurtigere:)

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-10-08 23:04

Mikrobølgeovenen
Er i da fuldstændig .... !!!
NEJ NEJ!!! Det er den sikre død for en mobil telefon!

Jeg har tidligere repareret lidt mobiltelefoner for en telebutik, så har set vandskader, ca 50% chance for at den kan reddes.

Men ja, pil batteriet af indtil den er HELT tør. Hårtørrer eller et par timer i en varmluftsovn ved 50 grader, det reder dem tit.
Men dem jeg har reddet har nu krævet en adskillelse og rensning med vatpinde og sprit. Men det er sgu ikke blevet nemmere med nye telefoner... Det var sgu meget nemmere før der kom kamera, vibrator, farveskærm og alt muligt andet moderne skidt i dem

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-10-08 02:12

Jeg plejer nu bare at give min 10 min. i mikrobølgeovenen. Også af og yil selvom den ikke er våd, men bare lige for at få den bølget igennem... Den virker meget bedre bagefter sådan en tur.

Godkendelse af svar
Fra : asta1908

Dato : 03-11-08 22:06

Tak for svaret HelleBirgitte.
Det virkede, og min datter er meget glad. Hun havde heldigvis skilt den ad med det samme, og nu har den virket i 5 dage

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 04-11-08 06:53

Det var da rigtig godt

Tak for point