/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
fra grammofon til pc
Fra : anniSuper
Vist : 1149 gange
100 point
Dato : 27-10-08 18:07

godaften kandu´er

jeg har lige købt en usb pladespiller så jeg kan overføre mine gamle lp´er til min pc.

den skive der var med grammofonen var et program der hedder audacity og når jeg har tilsluttet det hele kommer der ikke en lyd ud af det.

kan jeg ikke høre lyden samtidig med at den optager lyden fra pladespilleren ??

jeg har svært med at finde ud af det.

annisuper

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-10-08 18:30

Lav en prøve det er nok det hurtigste

Kommentar
Fra : anniSuper

Dato : 27-10-08 18:32

hej jeg kan se at den optager men der kommer ingen lyd !! hvad skal jeg gøre for at kunne høre musikken samtidig ? er der noget jeg mangler at sætte til ?? eller en dims jeg skal trykke på ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 18:34

Du skal ændre lydindstillingerne.... (i audacity)

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 27-10-08 18:35

Prøv at trykke på højtaleren nede ved uret og se om der er tændt for line ind

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-10-08 18:41

når det er fra en usb pladespiller kan du brænde direkte ud på en cd eller dvd (det plejer man alligevel ikke at kunne høre jo ) - du kan også klippe det væk du vil med audacity .

ps.. læg mærke til at der dannes meget store lydfiler

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-10-08 18:42

Jeg kan ikke lige huske indstillingerne men det er en af ikonerne oppe i toppen.
Så får du lyd og optagelse samtidig.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 27-10-08 19:45

Hvilken version af Audacity og hvilken Windows?
Hvilken pladespiller?

Start med at gå ind under Rediger -> Indstillinger
På Fanebladet Lyd I/O skal du vælge den rigtige enhed under indspilning. På min hedder den rigtige "Mikrofon (2 - USB Audio Codec), men det kan sikkert variere, men jeg vil tro at den hedder noget med "USB".
Husk også at vælge et fornuftigt indspille niveau med "slideren" øverst til højre.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 01:33

Du optager det du hører, kan du ingenting høre så er der ingen lyd på din optagelse, prøv som Sunowich foreslår at tjekke dine lydindstillinger, Line in skal være åben, Kontrol panel - Lyde og lydenheder, klik på Avanceret og se efter at Line in ikke er slået fra, klik så på Indstillinger og på Egenskaber, der vælger du Indspilning se efter at Indspilning og Lydstyrke til Linje og måske også Lydstyrke til mikrofon vises og klik OK, der må ikke være markeringer i den boks og du kan skubbe skyderne op så der er kraftigere lyd, hvis lyden er for svag, lyden må heller ikke stå for lavt i Afspilning

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-10-08 22:29

http://www.harald-nyborg.dk/pdf/lenco_computer.zip
Her er programmet til brug for pladespiller til USB