/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
Navn på tøj.
Fra : LeaBia
Vist : 706 gange
45 point
Dato : 25-10-08 17:44

Det er blevet meget på mode at sætte navn på hagesmækker, tøj o.s.v. Men er der nogen der ved hvordan man kan gøre det selv? på symaskine eller kan man få en maskine der gør det legene let? har en stor familie med masser af børn så kunne være hyggeligt at sidde og lege med selv..

Mvh Lea

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 17:57

Køb noget bændel der kan stryges på, så kan børnene selv skrive deres navne på og du kan så stryge stykkerne direkte på tøjet.

Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-10-08 19:02

Jeg plejer at male det på med acrylmaling.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 19:13

Eller køb stofmaling og lad dem selv male deres bluser etc.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 20:59

Du kan også købe stoflim og stofrester og lade dem klippe mønstre og sætte på tøjet. Bagefter kan du siksakke over kanterne, så holder det til vaskemaskine.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-08 22:06

Jeg ville bruge dobbeltklæbende vlieseline..

Klip først stoffet, stryg vliselinen på bagsiden, dernæst fjern papiret fra vliselinen, og stryg det på hagesmækken.

Sæt den gennemsigtige fod på symaskinen, og zig zag med de mindste sting hele vejen rundt, så bliver det rigtigt flot

Rigtig god fornøjelse

(du kan godt købe symaskiner der kan broderer)

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 25-10-08 22:14

Her kan du købe mærker med navn lige til at stryge på, du kan også få vævede navnemærkater og transfer mærkater samme sted

http://www.ikastetiket.dk/maerkater_til_toej

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-10-08 22:26

Hvis i bruger de mærker fra Ikast, så er det bedst de lige bliver syet lidt i kanten, ellers ryger de af efter et par gange i vaskemaskinen

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 00:26

Og her kan du få alle de ting vi foreslår:

http://www.stofogstil.dk/Information/Om_Stof_Og_Stil/Butikker.aspx

Kommentar
Fra : Krammepige

Dato : 26-10-08 16:11

Hej man kan også få en symaskine der kan sy ting og navn på forskelligt tøj, men ak de koster det hvide ud af øjnene, jeg gad ellers godt have en sådan........men men tror jeg holder mig til de ting herover.

Hilsen Krammepige

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 16:24

Sidst jeg købte ny symaskine (5 år siden) så kostede min mekaniske 6.000. Hvis jeg skulle have en elektronisk der kunne brodere, så kostede den 12.000. Det er Bernina jeg har.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-10-08 18:01

Prøv at søge på brugte symaskiner, man har da lov at være heldig engang imellem