/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Jeg vil have mere fart på min dr.big!!!
Fra : Butcherboy
Vist : 1212 gange
90 point
Dato : 18-03-03 18:36

Jeg kan bare ikke forstå at min PGO Dr.Big ikke køre hurtigere, jeg har en 47 mm DR racing EVO, en Kunda udstødning og polini vario, begrænsningerne er selvfølgelig taget...
skal jeg have en større karburator på eller hvad???

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 18-03-03 20:30

helt sikkert det giver en hel del at smide større kaburator på den, og smid så også lige et powerluftfilter på den !

så skal du nok få en del optræk og topfart... !

btw, hvor hurtigt kører den lige nu ?

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 19-03-03 08:19

ca. 70 km/t ud ad lige landevej... Det er bare råddent....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 19-03-03 09:04

ja det er jo ikke så meget med 47 mm cylle, fx. løber min puch maxi over 100 kmt med 45 mm på !

men en større kaburator ville helt sikkert hjælpe !

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 19-03-03 19:00

Hvad vill du forslå, en 21 mm eller mindre??

Accepteret svar
Fra : Jon

Modtaget 90 point
Dato : 19-03-03 21:01

ja en 21mm ville være passende, eller måske en 24mm, så kommer der ihvertfald knald på !

men med din opsætning skal du nok ikke bruge mere end 21/24mm, fx. 26mm ville være overdrevet...

Godkendelse af svar
Fra : Butcherboy

Dato : 19-03-03 21:59

Det prøver jeg så, takker for svaret...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 20-03-03 07:40

selv tak, håber du får lidt fart på pgo'en !

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 17-04-03 04:15

OKay, den kører max 80 km/t hvis jeg er heldig... DER ER ET ELLER ANDET GALT HER!!! Har enda boret 4 extra huller i udst. for at se om det hjalp lidt, og det gjorde det, men ikke meget...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 19-04-03 19:24

har du et link så jeg kan se den der kunda udstødning ?

skal lige se om det er den den er gal med !

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 19-04-03 19:47

Den kører 90 km/t, borede lige et par huller mere, så det er ikke noget problem mere, men elllers tak for hjælpen...
Du kan se udst. her på denne side http://knallert.krolle.dk/udst%F8dning.htm, hedder Kunda Tracking...

Kommentar
Fra : kim156

Dato : 04-06-03 14:20

ok fister vis du gerne vil have en scooter der køre hurtigt skal du have fat i noget bane udstyr så som kaburator osv... det vil koste ca 10.000 mend ajeg går ud fra du ikke har så mange penge igen skriver jeg her lige hvorn du fixer din dr BIG!

1) pil skiven eller bøsningen!
Denne her skive sider inde ved det mand kalder krumtapen! vilket ikke betyder noget!
vis du først fjerner den lille bitte skive der sidder der kan kilremmen udvide sig mer
(det er det vi kalder at gear den!

2) Blindrør
Blindrør er også en plumbering på en dr.big sidder også på min PGO PMX SPORT
Du kan endte købe en 45 udstødning og sætte den på! ellers sidder der et rør der stikker ud et eller andet sted på din udstødning! dette rør skal væk
værk tøj her til (svejse apperrat nedstryer hammer fil) så fjerner du røret og lapper det til! (WARNING) husk røret skal være 100% tæt eller går dit stempel måske i lås!

3) Plumb i indsuningen

PS dr.big har ikke en plumb der da den styres af en dyse her kan ikke gøres noget!

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 04-06-03 15:07

Hvorfor har du lavet et indlæg?? Alt det der har jeg jo gjort, der er tun dele på for 2500 kr, og den køre 90 km/t så jeg tror at begrænsningerne er væk. Der kommer også en Ixil Twin på i løbet af de næste par uger...

Kommentar
Fra : Butcherboy

Dato : 04-06-03 15:11

Og desuden er den også begrænset i koblingen med et langt fjederstyr og Topstykket har en dårlig komp. Begge dele skal købes til en Big Max, hvis de skal være uden begrænsninger...

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 04-06-03 18:39

Noooooooooo! ikke en Ixil Twin, den giver ingenting ! Køb hellere en af "de gode" tun potter fx. TopPerformance Nardo eller hvis du har mange penge, en af de små Yasuni potter ! Det er to rigtig fede potter, ellers er der jo Polini's potter de yder også rigtigt godt !

Men en Nardo ville nok være meget passende i dit tilfælde! i øvrigt hvis du ikke har racer krumtap på din scoot, så se hellere og få købt en for den originale holder ikke længe med tun på!