/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Laminat gulv "easy snap" kval.
Fra : zandman
Vist : 2823 gange
100 point
Dato : 22-10-08 13:27

Hej.

Er der nogen herinde der kan fortælle mig om kvaliteten af det laminatgulv der sælges i Bauhaus under betegnelsen "easy snap"

De kører i øjeblikket et tilbud på noget om jeg ville gerne høre fra nogen der har erfaringer med billig laminat eller bare har nogle anbefalinger i den retning.

44,95 pr kvm. virker jo vildt billigt. Men hvis det derefter knækker og går i stykker efter 3 uger så kan det jo være lige meget. Så hellere give 120 pr kvm.

Håber på lidt gode råd.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 22-10-08 13:33

hej umiddel bart ser det ud at det er et udmærker tilbud men kunne forestille sig at det nok ikke er så slidstærkt jeg vil ikke ligge det i rum med meget trafik

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-08 14:25

Det er jo "kun" 6mm tyk - så det kræver et undergulv..... eller et eksisterende....

Reelt er det jo bare et træ"tæppe" du lægger på......

Det er årsagen til den billige pris...

Kvaliteteten i sig selv er udmærket

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 22-10-08 15:05

Hej zandman.
Vi lagde det i vores gamle hus.
Vi fortrød det efter 2 år. Det levede ikke op til forventningerne og det er rigtigt hvad 1133 siger.
Ikke et sted med meget trafik

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-10-08 16:11

Laminat er ikke træ ,men sammenlimede lag af papir. Der kan være meget forskel på kvalitet, laminattykkelse og holdbarhed. Farve eller mønster, som ligner træ , er trykt på og vil for hurtigt slides væk hvis man går på gulvet.
Laminnat i god kvalitet, kan være godt til mange ting, men ikke til gulv.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 22-10-08 23:43

Der ligger i forvejen laminat gulv i resten af min lejlighed med undtagelse af gang og bad. Det er også en forholdsvis billig kvalitet købt i a-z som min kammerat lagde på i sin tid. Det er rigtigt at det ikke holder sig særligt pænt det kan jeg sagtens skrive under på. Desuden bliver det smadret af kontorstole eller bare stole i det hele taget. Men jeg vælger laminat ud fra at det skal være billigt da jeg skal ligge det i en lejlighed jeg lejer af en kammerat. Dvs. jeg skal ikke ofre mere på gulvet end det der er i forvejen. Der er tæppe nu men det er slidt ned. Delvis af mig..derfor ligger jeg selv et nyt gulv.
Der ligger et trægulv nedenunder men desværre blev det ødelagt ved ombygningen af det gamle hus så det ikke kan slibes ned og anvendes.

Så det bliver laminat under alle omstændigheder. Blot ved jeg ikke hvor meget jeg kan tillade mig at gå på kompromis med kvaliteten. Var det mit eget hjem blev det helt klart et trægulv.

Piaskov> Var det den laminat "easy snap" fra bauhaus i lagde ned i sommerhuset eller var det bare et laminat gulv?

Der findes gulve i laminat til 130 pr. kvm. der gives 10-15 års garanti på. Men så er de også lavet med et reelt slidlag der faktisk kan slibes hvis man er forsigtig. Dvs. ikke plastoverflade.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-10-08 08:57

Pas nu lige på med udtrykket laminat.....

Der er forskel på et "tyndt" lag ÆGTE træ lagt/limet på en spånplade eller et MASSIV trægulv i FULD tykkelse og et laminat......

Det første er stadig ÆGTE blot er slidlaget ofte kun 4-6 mm (eller tyndere) men kan slibes med forsigtighed...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 23-10-08 09:24

Nogen her blander vist finer og laminat !

Godkendelse af svar
Fra : zandman

Dato : 24-10-08 12:56

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 24-10-08 12:57

Ville have delt point ud til flere som man kan på eksperten. Men det kunne jeg ikke få til at virke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-08 13:33

Selv tak....

Nej - det kan man ikke på Kandu....

Kommentar
Fra : zandman

Dato : 26-10-08 01:55

Hmm. Det ligner pap... Jeg slog en flig af med et målebånd da jeg lige ville tage målene igen inden vi skal ligge det søndag. Jeg synes det så holdbart nok ud da jeg så det i butikken men jeg er bange for jeg ligger gulv igen om 1-2 år. Måske allerede efter den fest jeg skal holde næste weekend....jeg kommer med en tilbagemelding når vi har lagt gulvet....Men det er da vældig pænt..og samlingerne bliver helt usynlige. Hvis bare det er stærkt når det endelig ligger i fuld flade så er det måske ikke tosset. Men at et målebånd slår en flig af overfladen er skidt. Og jeg trådte op på det for at teste det og havde ikke set det hvilede på en rawplug ved en liste. Det flækkede delvist enden på en anden af "pladerne". Mit bud er at det bliver noget værre hø.. Lærepenge og et kursus i gulvlægning. Så kan jeg jo selv gøre det næste gang. Denne gang får jeg hjælp af min svoger som har lidt mere styr på sådan noget håndværksmæssigt noget. "man får hvad man betaler for" kunne ikke være mere sandt i dette tilfælde er jeg bange for.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-10-08 09:51

Ja - det er "tyndt" - det er et "TÆPPE"