/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hidrosadenitis
Fra : karina18
Vist : 2155 gange
100 point
Dato : 22-10-08 12:37

Da jeg ikke har kunnet finde nogen steder, hvor jeg har kunnet tale med andre om denne sygdom, har jeg valgt at prøve her. Jeg er en ung pige på 26 som har haft denne sygdom i ca. 10 år. I starten, havde jeg kun 1-2 abscesser om året oftest under armene, disse gik over af sig selv men efterhånden som årene er gået er sygdommen blevet værre og værre og på nuværrende tidspunkt er problemet så massivt at jeg ikke længere kan huske hvornår jeg ikke har haft en absces. Derud over har det spredt sig så det ikke længere er koncentreret under armene, men derimod spredt over det meste af min krop.
Jeg går i øjeblikket på Odense universitets hospital som forsøger at hjælpe mig, men da dette åbenbart ikke er en sygdom det er forsket ret meget i, findes der desværre ikke på nuværrende tidspunkt en mirakel-kur.
Jeg er i øjeblikket i behandling med et præperat der hedder Dapson og har været i behandling med et utal af andre præperater, som ikke har hjulpet mig.Derudover bliver jeg jævnligt opereret på vejle sygehus, hvor de åbner abscesserne og derefter har jeg hjemmesygeplejerske som skal sårskifte hverdag. Nu mener de på sygehuset at hvis Dapson ikke virker, så skal jeg igang med en bahandling med noget der hedder Remicade, hvis dette viser sig heller ikke at virke, er der kun operation tilbage, men det er en meget stor og ikke risikofri operation, så det er absolut sidste udvej.

Da sygdommen fylder utrolig meget i min hverdag, og jeg ikke har været i stand til at leve et normalt liv i snart to år, er jeg efterhånden ved at være så desperat at jeg er villig til at prøve alt.

Jeg har på Odense universitets hospital, fået oplyst at der findes ca. 50000 danskere som lider af denne sygdom, så det undre mig at der ikke rigtigt er nogen som forsker i dette samt at der kun findes foreninger i udlandet.

Er der nogen herinde der har nogle gode erfaringer med en behandling der virker, så jeg igen kan få et normalt liv?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-08 12:39

Jamen Karina, kunne du ikke bruge Klummes svar, det lød da ellers som om det ville være en god ide, at få en henvisning til Roskilde

Rigtig god bedring

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 12:40

prøvet sundhed.dk ?

Kommentar
Fra : karina18

Dato : 22-10-08 12:56

begge dele er også prøvet, og er helt ny her, så kom til at lukke den jeg havde lavet så har derfor lavet en ny, det kunne jo være der fandtes noget derude jeg ikke har prøvet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-10-08 13:11

Velkommen til Kandu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-08 13:16

Her er en blog om samme sygdom http://hidrosadenit.blogspot.com/2007/10/ikke-s-meget.html der kan du kommentere og skrive med andre ligesindede.

God bedring

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 110 point
Dato : 22-10-08 13:18

Godt initiativ at du går på igen Karina...... Ikke så utålmodig, folk skal jo lige hjem fra arbejde.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 18:45

http://www.apoteket.dk/

Prøv her, hvis ikke.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-08 19:18

Teil.......Så mangler du bare "De små synger" og Hvordan mor", så har du vist fået alt med, som er komplet ligegyldigt ,værdiløst og ubrugeligt. Prøv at sætte dig ind i hvad hidrosadenitis er for en sygdom, inden du tåger rundt med disse totalt ligegyldige tip. Idiot

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 19:29

klumme er idiot

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-08 19:39

Ja det kan godt være jeg er en idiot, men da du giver http://www.apoteket.dk/ som en mulighed for at finde noget om hidrosadenitis, formoder jeg du har slået op på portalen.

Har du??? Gu har du ej......Du plaprer bare dit ligegyldige pis ud, uden at gide at se efter, om det du skriver overhovedet kan bruges til noget i forbindelse med spørgsmålet. Hidrosadenitis er ikke nævnt på apoteket.dk., og hvad helvede skal Karina så bruge det link til. Skvadderhoved.

Citat
Søg på apoteket.dk
Her kan du søge i indhold på apoteket.dk
Søg efter: Der blev fundet i alt 0 resultater ved søgning efter hidrosadenitis

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 19:42

hold da kæft klovn

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 19:43

dumme svin

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-08 20:26

Det tager jeg på mig, men kunne du så ikke tage og klappe i, når du reelt ikke har noget budskab, som kan bruges. Der er jo ingen grund til at spilde Karinas, min og andres tid med dit tomgangspis, bare fordi du er en linselus, der for enhver pris skal på hele tiden.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-08 20:52

I et spørgsmål der er så vigtigt for spørgeren og som virkelig lider p.g.a. sin sygdom - burde du undlade at gå ind i Teil. Det ville klæde dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 20:57

jeg skriver hvad der passer mig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-08 21:13

Tjaeee Bent, det synspunkt kan du godt anlægge, men så burde du jo af samme hensyn undgå at "gå ind i mig"

Men når en bruger er så snotdum som Teil der åbenlyst udstiller sin negative stupiditet til gene for spørger og tråden i sin helhed, vil jeg nu alligevel forbeholde mig ret til at sætte ham på plads. Det er jo ikke første gang denne negative tåbe sjofler og generer nyankomne, fordi de ikke lige passer ind i hans lille puslespil.

Se f.eks hans indæg lige før dig....lool han kan heller ikke læse og forstå, hvad der står i en simpel tekst som dit indlæg.

Sidst men ikke mindst, så kan Karina med det samme få at se en af de tumber vi har rendende her på Kandu, så hun ikke blir' forskrækket. Hun kan se, at vi / jeg er opmærksom på typen.

Så må du forresten have en god aften

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-10-08 21:17

Klumme det var ikke til dig. Jeg sætter lige det komma ind der gør at det kamn misforståes.

I et spørgsmål der er så vigtigt for spørgeren og som virkelig lider p.g.a. sin sygdom - burde du undlade at gå ind i, Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 21:34

Citat
tumber vi har rendende her på Kandu, så hun ikke blir' forskrækket. Hun kan se, at vi / jeg er opmærksom på typen.

klovn

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-10-08 22:04

Nå så er det jo mig der ikke kan læse lool.

Teil fatter ikke en skid. Teil taler helst med og om Teil og skulle der være tid til overs, så kan han lige svine nogen til Idiotens bidrag har været:

www.apoteket.dk som intet nævner om hidrosadenitis
www.sundhed.dk omtaler laserbehandling af hidrosadenitis, hvilket Olsen-50 allerede nævnte kl. 11.32....alt i alt ligegyldige dumpap indlæg som er TTPV (totalpisværdiløse) Hvad vil han her???? Stupidos

Nå jeg gider ikke mere Bent. Men nu ved Karina hvilket skvadderhoved han er

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-10-08 22:06

jo at nogle hjernedøde klogehoveder prøver at tænde lyset
det er tydeligt nok.

Godkendelse af svar
Fra : karina18

Dato : 19-11-08 11:15

Tak for svaret Klumme.