/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Bodeling
Fra : ferik
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 20-10-08 20:59

et par af mine venner`s venner, er flyttet fra hinanden, her først på sommeren, de er begge over 50 år gamle, de har boet sammen i 2 til 3 år
de kunne derefter ikke blive enige om ret meget
den ene part har tidlige KRAKKET med noget firma, huset har så stået i den anden parts navn, det har så været nødvendig, for den part, der er fraflyttet, gennem en advokat, at få fogedretten, til at komme og dele tingene
bl a fryser, vaskemaskine, tørretumler og meget andet, som vedkommende havde bragt ind i fællesskabet, personligere papirer mv
fogedretten er nu blevet aflyst
de skal i stedet i skiftereten
? hvad er forskellen på FOGEDRETTEN/SKIFTERETTEN
i forbindelse med denne sag

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 20-10-08 21:22
Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-10-08 21:24
Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 20-10-08 22:38

Skifteretten tager sig kun af 'fællesbo' - hvis nogen har ejet noget i fællesskab.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-10-08 03:31

Der må være opstået en form for enighed hvis fogedretten er blevet aflyst, men den kan stadig blive inddraget hvis de ikke kan blive enige i skifteretten.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 21-10-08 18:58

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 25-10-08 18:06

Sådan et vennepar har jeg også ,de er heller ikke enige om noget,bortset fra at da deres hus brændte ,da ville de ud af døren på samme tid.