/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
230V relæfunktion
Fra : michaelholm
Vist : 987 gange
100 point
Dato : 17-10-08 20:07

Jeg leder efter et relæ til en rimelig pris, som kan aktiveres via internettet.
Der må gerne være indbygget en webserver, så der er mulighed for at opsætte forskellige programmer enten ved pingning eller evt. kalenderfunktioner og lign.
Det skal lige indskydes at jeg er på ingen måde IT specialist, så det duer ikke med langhåret programmering i C++ eller hvad det lige hedder i disse dage.
Jeg kan desværre ikke definere det nærmere, da jeg ikke hvad der findes på markedet.
Jeg havde forestillet mig en max pris på kr. 1.000,00 og meget gerne med links til evt. forhandlere/hjemmesider.

MVH MIchael

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-08 20:11

findes færdige løsninger hos din elinstallatør
tag en snak med ham

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 17-10-08 21:23

Jeg har et links men

http://www.ezwatch-security-cameras.com/shop/IP-Network-p-1-c-370.html

det kan jo komme lidt ud på at kombinere lidt forskelligt elektronik,men kom igen.
det er noget jeg har lidt spirende interesse for.
Jeg ved så ikke om Teil har noget at have sine opservstioner i, eller kommer med noget mere konkret.
michaelholm vi kunne jo lave et seriøst samarbejde omkring emnet evt. med sms indbygget.
Højris

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 17-10-08 22:06

Citat
opservstioner

? ?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 17-10-08 23:57

Der har været en lille webserver fra Brinck elektronik (BR1820) men den er udgået. Ved ikke om det er muligt at fremskaffe en????
Den kan fjernstyre op til 8 relæer via internettet, samt 2 servoer, ligeledes kan den opsamle div info både analog og digital.
Er forholdsvis let at lave progammer til, hvis du ikke vil bruge det medfølgende.

Kigger lige om der findes noget tilsvarende.

MVH

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-08 00:04

Mon ikke også dette kan bruges ???? (kender den ikke)

http://www.bn-elektronik.dk/BNfront/VareKat2.aspx?Art=3758&Exp=12675&Par=14163

MVH

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-10-08 07:48

Jeg kan godt lide Teil' s svar:

Citat
findes færdige løsninger hos din elinstallatør
tag en snak med ham

michaelholm er EL-installatør !!!

MVH

Kommentar
Fra : joand

Dato : 18-10-08 16:11
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 18-10-08 18:25

joand:

Det er ikke lige den funktion der efterlyses. Han skulle jo kunne styre noget via internettet, ikke have en e-mail, eller en SMS hvis der går en alarm.

MVH

Kommentar
Fra : michaelholm

Dato : 19-10-08 08:14

Tak Viskinge,

Der er ingen tvivl om hvem der kunne hjælpe og ja den var meget god med teil

MVH
Michael Holm
Aut. El-installatør

PS. Jeg ved godt der findes en færdige løsninger på markedet og jeg kender også godt IHC
Men i dette tilfælde kunne jeg ikke bruge nogen af de færdige løsninger jeg allerede kender, men skulle netop bruge et basic kit, som det Viskinge har fundet. Tak for det!!!!!!!!!!!!!

Godkendelse af svar
Fra : michaelholm

Dato : 19-10-08 08:15

Tak for svaret viskinge.

Kommentar
Fra : joand

Dato : 19-10-08 08:50

Undskyld, jeg havde ikke lige læst teksten ordentligt igennem, (på nyt produkt)
jeg fulgte link fra udgået produkt til nyt produkt som ikke havde de samme specifikationer.
Se oprindelig produkt
http://legtech.dk/product.asp?product=119

Kommentar
Fra : joand

Dato : 19-10-08 16:35

Et svar tillæg hvis nogle kan bruge dette
http://www.danbit.dk/produkter/1208.phtml

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 11-07-09 21:55

jeg har en server her i kælderen. Fra en hjemmeside trykker jeg en knap som tænder lyset i kælderen. det er lavet med 3 ledninger fra com1 gennem 2 optokoblere til en fjernbetjening fra harald nyborg, sådan et set til at fjernbetjene en stikkontakt.
Hilsen Steen http://stoneplace.dk