/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
vores dejlige dyt er stjålet .
Fra : dhmoelsted
Vist : 802 gange
200 point
Dato : 13-10-08 09:25

mere smalltalk, end spørgsmål...
jeg føler mig totalt frustreret , vi har en supervelholdt som vi har haft fra ny suzuki swift 1.0 75000 km.. fra 1999 , i morgen tirs. har den været væk en uge , mange spørgsmål rejser sig , hva vil de da med den ?? når man kunne ta en bmv , vores har startspærre, ikke fem potter .... værd, får vi den igen , i modsat fald hva gir fors. for en sådan hvis den ikke findes , den ventetid er ulidelig intet kan man gøre .....eller hvad ???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 13-10-08 09:31

Altså du kan ikke rigtigt gører andet end selv at lede efter den Der findes godtnok nogle private sider på nettet hvor du evt. kan få hjælp Bla denneher http://www.stopindbrud.dk/Default.asp?ID=594 hentet herfra hvor der er mange flere http://www.google.dk/search?hl=da&q=Stj%C3%A5lne+biler+&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 13-10-08 09:47

Ja, politiet nedprioterer den slags, de har nok at gøre med kriminelle bander.
Så almindelige skatteydende borgere ikke kan blive betjent.
Og hvad kan vi gøre? Vi må se om der er partier der tager det op til næste valg, men der er jo mange ting der halter bagefter.
Satans, man ikke kan have sine ting i fred.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 13-10-08 09:48

Du får mellem 20 000 og 30 000 og så kan du bruge tiden til at kigge dig om efter noget andet.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 13-10-08 10:24

Hvis du ikke finder den og du har kaskoforsikring, får du fra forsikringen så du kan gå ud og købe en tilsvarende bil. Har du ingen kaskoforsikring er det bare ærgeligt.
De finder en brugtvognspris på samme type, samme årgang og samme antal kørte kilimoter.
Du kan evt. prøve at finde en tilsvarende bil på www.bilbasen.dk.

HUGO-BØRGE

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 13-10-08 11:53

Ja hvorfor tog de ikke en BMW i stedet!?
Du havde jo ikke sådan en, så derfor måtte de tage hvad du havde, og så er den jo langt mere økonomisk at bruge til det formål, som de sikkert skal bruge den til.
1) En god måde at sikre sig mod tyveri, er at fjerne rotoren fra strømfordeleren.
2) Fjern den sikring, der har med strømkredsen for startsystemet at gøre.
Det er med til at forsinke fjernelsen af bilen, og vil oftest få tyven til at finde en anden bil, som er lidt nemmere.
Måske kender tyven til din model, og ved hvordan man omgås startspærren.
Her kunne en GPS-navigator alarm hjælpe dig meget hurtigt. Den ville kun kræve et SMS-opkald, hvorefter den ville returnere positionen for det sted hvor den er.
Måske vil du ikke ofre så meget på din bil, men en sådan alarm kan jo gå i arv fra den ene model til den anden.

Der var også en ung gut, der ved midnatstid, ville stjæle min bil. Den stod i en oplyst indkørsel på privat grund. Vi var endnu ikke gået i seng, og min kone så på vores overvågning, en person der kom snigende ind i indkørslen, med en tændt lommelygte, hvor han kikkede ind i bilen. Men han blev registreret af den automatiske belysning, så da det tændte, fik han travlt med at komme ud igen.

Nej man kan ikke have noget i fred mere!

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-10-08 18:13

dhmoelsted

husk at forsikringsselskabet skal såfremt den er kaskoforsikret, betele dig erstatning den 21 ende dag efter du har meldt det stjålet til politiet.

per

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 13-10-08 18:15

dhmoelsted

selvfølgelig (betale)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-10-08 18:46

hej bibsamie
det lyder godt med den 21 dag, men desværre står der i fdm forsikring som er en del af lærestandens fors. paragraf 5 stk 53 at bilen ikke er kommet tilveje 4 uger efter anm. til politi og selskab kan der udbetales kontanterstatning.

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-10-08 22:01

Tak for svaret severino.
vel ikke grund og tærske i det hjælper jo ikke ....

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 13-08-09 00:13

hvordan bliver erstatningen beregnet fair. har en Bil købt for 3 år siden til 55.500 med lædersæder i, aircon - centrallås og elruder. Nu er den total skadet , hvad der rimeligt.
Bilen er fra 98- har kørt 94.000 km , så hvad er rimeligt. bare sæderne og airbags er jo dyre. det er en ford Ka.
Kan nogen komme op med nogen forslag. Der er fuld kasko på bilen.
Nogen gode forslag til emnet her. Hvad er fair vi jo altid gerne have så meget så muligt, og forhandleren give så lidt så muligt. Så vi skal finde en løsning hvor det er rimeligt for begge parter.
Kom bare frit frem med de gøre forslag tak.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-08-09 09:36

Der findes ingen forsikringsselskaber der godvilligt betaler fuld erstatning, i forhold til alder og stand. Det er kun noget de lover for at logge husarene inden for, men når det kommer til stykket, så vrider de sig som en orm på en fiskekrog.
De vil kun have indtægter til at bygge prangende forsikringspalasser.

Sådan er livet i hverdagen!

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 14-08-09 22:01

ja, det havde været bedre med naboens men det var så ikke tilfældet.
Men jeg må på nettet op tjekke op på en anden som kan bruges . Men surt er det da.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-08-09 09:13

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1301&n=10 Viser en af de modeller som findes nemt tilgængelig i handlen.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 17-08-09 10:46

Det kunne jo også være et den lige pludselig dukkede op, men det er vel lidt for naivt. Men man kan jo håbe . men nok en god ide at fordrive tiden med at tjekke nettet. Men man bliver nu temmelig sur.