/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Asus eee900 trådløs
Fra : anuarak
Vist : 605 gange
200 point
Dato : 12-10-08 18:04

Jeg har en asus eee900 med trådløs netværk og linus.
Hvordan får jeg den til at huske "koden" til det trådløse netværk.
Når jeg har slukket for coputeren skal jeg indtaste WEP koden i opsætning af netværket for at komme i kontakt med "Linksys" igen -- det skal jeg ikke på en anden bærbar med XP

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-08 18:42

Jeg går ud fra at det er ubuntu Linux som er på din comp.
Skifter du mellem trådløs og kabel.
Har du valgt at opdatere (oppe ved den orange stjerne)
Jeg har lige prøvet min egen ubuntu (det er ikke en e - maskine) og den forlanger ububntu password når jeg tilslutter trådløs efter at have kørt med kabel. Men den husker koden til routeren.

Linux er indrettet til største sikkerhed og derfor vil du opleve at den forlanger et ubuntupassword en gang i mellem. Du kan dog blive fri for at logge ind når computeren starter.

Kommentar
Fra : anuarak

Dato : 12-10-08 18:50

Eyvind -- Det er en Linus der er installeret på maskinen fra køb -- hvilken version der er hved jeg ikke - er ikke stærk i linus derfor køb af denne maskine for at lære noget nyt --
Jeg skifter ikke mellen kabel og trådløs og der er koden til min trådløse ruter der menes

anuarak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-10-08 18:58

Ok - men desværre kan jeg ikke teste med min bærbare med indbygget trådløs, for det netkort passer ikke til ubuntu-Linux.

Men mine løse trådløse adaptere kører fin på Linux og husker krypteringskoden.
Selv ved flytning til en anden Linux maskine huskes det.

Så det undrer mig at din ikke husker den kode.

Ps. Hvis du har en farvet cirkel oppe til venstre med 3 prikker - så har du en ubuntu-Linus.
Men jeg ved ikke om e-maskinerne har en specialudgave af Linux.

Annuller spørgsmålet
Fra : anuarak

Dato : 13-10-08 16:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål