/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
overfør tegning til træ
Fra : Vupti01
Vist : 2621 gange
20 point
Dato : 08-10-08 11:52

er der nogen der ved hvor man kan købe en slags overføringspapir el lign. Skal have overført en stor tegr ning til mdf som så skal skæres ud. Har fundet noget carbon papir men der er kun i A4 størrelse og det er alt for lille. Har prøvet at søge efter: overføringspapir, transferpapir, overførelsespapir, carbonpapir men uden held.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-10-08 12:15

Hej - du kan købe kalkerpapir i ruller - mål 91,4 cm x 45,7 m - ved ikke om det er stort nok
http://www.itbutikken.dk/i/10025/1.htm

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 08-10-08 12:16
Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 08-10-08 13:24

Har du ikke mulighed for at låne en projektor med en computer, eller en gammeldags overheadprojektor, og så sætte billedet op på dit stykke træ, og tegne med en blyant... det vil være det nemmeste!

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 08-10-08 13:32

Hej
Når jeg syr tøj, overfører jeg mønstret fra snitmønsterarket til et ark silkepapir, som ligger nedenunder snitmønsterarket. Så kører jeg rundt langs snitmønstrets konturer med et dertil beregnet Prikhjul. En skive med pigge, som er sat på et skaft. Hvis du kunne gøre det med dit MDF, ville du få bittesmå huller i træet, der hvor du skal save. Du kan eventuelt tegne dem op, når du har prikket konturen.

Måske kunne du også bare tape dit mønster på pladen og så prikke huller med en spids genstand langs konturen.

Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 08-10-08 15:20

Nu ved jeg jo ikke hvor stor en tegningen det drejer sig om, men jeg har med held gjort følgende:
Sværtet et kraftigt (tykt lag) med blyant på bagsiden af en tegning. Herefter sat tegningen fast på pladen og så tegnet lidt hårdt ovenpå ”forsidens” streger.
Det giver stort set samme resultat som carbonpapir.
Kirstineka