/ Forside/ Interesser / Fritid / Håndarbejde / Spørgsmål
10  Camillasm.. 1373
maskemarkører
Fra : Krammepige
Vist : 780 gange
50 point
Dato : 06-10-08 22:26

Føler mig meget meget dum for selvom jeg laver meget håndarbejde i form af hækling og strik aner jeg faktisk ikke hva en maske markør er for noget nogen dern har lyst til at forklare mig det??

Hilsen Hanne

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 60 point
Dato : 06-10-08 22:34

Det er når du f.eks strikker et mønster, som går igen, så kan du markerer slut/start med en maskemarkør

Den kan også bruges når du tager masker ud flere gange, f.eks hver 10. pind, så i stedet for at tælle pindende kan du tælle rækker -- det lød vist temmelig rodet?

Jeg har hidtil sat en snor, men nu må jeg da eje en maskemakør, for det er faktisk smart

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 06-10-08 22:35

Der findes ikke dumme spørgsmål

Du bruger dem i et strikketøj f.eks når du skal huske, der skal ske et eller andet.... udtagning - indtagning farveskift - eller ved mønsterstrikning hvor der skal tælles

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 22:35

Du kan se nogel afbilledet her

http://www.kandu.dk/tip18646.aspx

Godkendelse af svar
Fra : Krammepige

Dato : 06-10-08 22:36

Tak for svaret Nordsted1. Mange tak for svaret, ok jeg har aldrig hørt ordet før eller set det før lidt underligt når jeg strikker så meget. Men mange tak for hurtig svar.

Hilsen Hanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-10-08 22:40

Hanne jeg havde heller ikke hørt/set dem før, jeg har altid brugt en bomuldstråd, men det ser da smart ud med en prof makør