/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Konservering af kartofler.
Fra : vvdriver
Vist : 3184 gange
50 point
Dato : 30-09-08 10:00

I butikkerne kan man købe det vi kalder glaskartofler.
Kan jeg lave sådanne selv,altså tilberede kartoflerne selv og komme dem på glas.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-08 10:06

Ja - tag du bare "kampen" op - men de bliver nok svære at sælge med overskud

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 60 point
Dato : 30-09-08 10:08

Jo du godt henkoge kartofler - jeg har ikke prøvet Se opskrift her
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/visopskrift.php?id=23140

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-09-08 10:16

Det kunne være sjovt at høre om de smager bedre end de købte, hvis du laver dem engang.

Men for mig at se er livet for kort til glaskartofler, især hvis man selv skal lave dem!

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 30-09-08 10:42

Fra Refi
Citat
Ja - tag du bare "kampen" op - men de bliver nok svære at sælge med overskud

Det kommer da an på prisen??
Jeg bryder mig ikke om glaskartofler,de smager af konserves.
Har en bekendt med en arm,han kan ikke skrælle kartofler. Ham vil jeg hjælpe.
Refi nu skriver du sikkert:jamen de fleste har da en arm?.rigtigt
Men ham her mangler den ene?.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-09-08 10:55

Her er god info om henkogning - nok værd at læse, før man går igang
http://www.vom.dk/index.php?id=14&mid=342

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-09-08 10:56

Køb din bekendt en elektrisk kartoffelskræller. Hvis man køber pæne og nogenlunde runde kartofler skræller de nogenlunde, spildet er større end med en alm. kartoffelskræller, men alligevel. Og så smager det ikke af konserves.

Brugte selv en tidligere, men blev irriteret af at den larmede, og jeg kunne skrælle ligeså hurtigt med håndkraft. Men det kan din bekendt jo desværre ikke.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-09-08 11:39

Citat
Det kommer da an på prisen??

NEJ - den er underordnet - der skulle jo være overskud....

Så et slag på tasken - 30-40 kr. pr glas (af de små) - Prøv du at sælge dem

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-08 13:46

Jeg tror det skal gå i glemmebogen igen

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 30-09-08 13:47

Tak for svaret HelleBirgitte.
Venlig hilsen vvdriver

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-09-08 13:59

Prisen er svær at konkurrere med. De tar 4,95 kr. for et glas i Fakta. Men du har ret...de smager ikke godt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 30-09-08 14:02

Den med kartoffelskrællermaskinen lyder da ok. Så kan din ven gi den hele armen Sorry...den lå lige til hø. benet

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-09-08 14:53

Tak for point - jeg kan godt forstå, du ikke har lyst til at forsøge