/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tyverialarm
Fra : vvdriver
Vist : 579 gange
100 point
Dato : 25-09-08 22:50

Er der nogle her på Kandu,som har erfaring med Tor bilalarmer. På nettet kan man købe dem 200 forskellige steder.Jeg tænker på en med chokcensor.Har nogen købt sådan en,og virker de.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 07:01

Selvfølgelig virker den - ellers får du en ny eller pengene tilbage

Du må lige fortælle hvad det er du "forventer" af den, der bringer dig i tvivl.....

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 26-09-08 08:38

De virker men der er eddermamemig mange ledninger der skal trækkes.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 08:47

Jeg monterede en lille boks med blinkende lysdiode ved forruden.
Og en label med "Tyverialarm"

Det virker, til en pris af 25 Kr.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 09:02

Citat
Det virker, til en pris af 25 Kr.

Du er blevet snydt...

Lidl havde dem en overgang til 9,85

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 26-09-08 09:07

Det var før lidl´s tid refi.
Jeg stod selv for konstruktionen.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 26-09-08 10:22

Til stig54
Har du monteret sådan en.Hvis du har,hvad hedder den udover tor. Pyt med der er mange ledninger?.
Det jeg har brug for.
Chokcensor,kobles til centrallåse(vacum)fjernbetjening,lampe der lyser når den er aktiveret samt reager på blinklys når den aktiveres/deaktiveres.
Det som ikke behøver er.
Startspær,fjernstart,rumsensor.
Hvis den er med det,kan man så bare lade være med at koble det til.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 26-09-08 16:48

Ja de findes i mange udgaver.
Jeg købte en med alle de nødvendige funktioner som alarm, startspærre, dørlukker, chocksensor, gps ID og gsm enhed. Jeg gav kun 285.- hvilket er langt under normalprisen.
Ud over at den alarmere ved indbrud, forsøg eller påkørsel, så sender den mig en SMS med besked og en GPS position.
Så hvis du forstår dig på auktionsteknikken, så kan du være heldig at få tingene til den rigtige pris på f.eks. QXL.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 17:09

Citat
som alarm, startspærre, dørlukker, chocksensor, gps ID og gsm enhed.

Hva´ faen - kan den ikke selv hente rundstykker og tanke

Billig bras

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-08 18:15

Refi, du er bare misundelig!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 18:38

Det er sgu svært at blive misundelig på en alarm

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-09-08 19:51

Hva' larmer du så for?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-09-08 20:52

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 27-09-08 01:09

Nej jeg har ikke monteret såda en, men købt en og opgav, selv om jeg er uddannet inden for radio og tv, så det var ikke det tekniske. Du skal have alle dørpaneler af, og hvis din bil er ligeså godt undervorns/rustbehandlet som min så er det noget snaller. Ligeledes skal plasticen der sidder bag dørbeklædningen genetableres for at holde fugt ude.
Jeg synes ikke det var det værd, måske når jeg går på pension og får god tid.
En blinkende lysdiode kan forbindes over tændingen så den for to plus ind når bilen er startet og når tændingen er slået fra så blinker den, fordi den for + og -.
Den generer ikke under kørsel.
Præventivt og nemt.

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 05-10-08 18:38

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-10-08 18:45

Til Severino
Jeg har købt en THOR bilalarm på qxl.Køber mere som jeg har brug for.Mangler du 1000 par børnesokker,300 urteknive,skruetrækker der er blød som smør??? o.s.v.
Alarmen har rumcensor,chokalarm,kobles til centrallåse,fjernstart,blinklys blinker ved aktiveret/deaktiveret..pris med fragt 225 kr.Det tog mig 20 timer at montere det samt 8 sikringer