/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hmm...
Fra : Mikkelhaha
Vist : 844 gange
20 point
Dato : 24-09-08 21:11

Hej alle (:

Forestil jer det her:

Man har en scooter hvor kun skiven er pillet, men ellers er der ikke pillet ved andet. Man har ansvarsforsikring på knallerten.
Men, hvad der hvis man kommer til at køre "Fru Jensen" ned, når skiven er pillet?
Dækker ansvarsforsikringen så stadig?
Jeg har virkelig ikke lyst til at ende med bøder på flere 100 tusinder (:

På forhånd tak

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-08 21:13

En ansvarsforsikring dækker ikke en ulovlig knallert.

Kommentar
Fra : Mikkelhaha

Dato : 24-09-08 21:19

I know, men var ikke helt sikker med skiven. Man sætter jo ikke noget på den (:
tak for svaret, btw
Skal sku lige have det ordnet (:

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-09-08 21:24

Helt klart selv en pillet skive er en konstruktiv ændring såe ingen forsikring

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-09-08 21:27

Jow - en ansvarsforsikring dækker stakkels "fru Jensen".................................

Men men men forsikringsselskabet vil se om de kan få dig til at betale bagefter.

Kommentar
Fra : Mikkelhaha

Dato : 24-09-08 21:36

okay.. Ved ikke helt om jeg har fået et entydigt svar, men jeg vil se om jeg få det lavet.
Jeg er ikke helt vild med at køre rundt på noget ulovligt (:

Tak for svarene, men er må gerne komme flere! (:

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-08 21:56

Citat
Hvis du kører ulovligt på en knallert og der sker en ulykke, dækker ansvarsforsikringen ikke. Dette medfører, at du selv skal betale erstatning for skader, som du forvolder på mennesker og ting, selv om ulykken ikke er din skyld. Eksempler på ulovlig kørsel er kørsel på tunet knallert, kørsel med passager bagpå knallerten og fjernelse af nummerpladen.

http://www.retograad.com/neobuilder.200101221857_2525_3a6c7488d9f37.html&spec=237fad4b5104dc9fe24f448d22fe86a3&themeid=200107181722_8869_3b55a9b0393d3&art_id=2006082416264796900030490&type=a

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-09-08 22:01
Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 24-09-08 22:24

Taget fra http://www.retograad.com/neobuilder.200101221857_2525_3a6c7488d9f37.html&spec=237fad4b5104dc9fe24f448d22fe86a3&themeid=200107181722_8869_3b55a9b0393d3&art_id=2006082416264796900030490&type=a

Citat
Hvis du kører ulovligt på en knallert og der sker en ulykke, dækker ansvarsforsikringen ikke. Dette medfører, at du selv skal betale erstatning for skader, som du forvolder på mennesker og ting, selv om ulykken ikke er din skyld. Eksempler på ulovlig kørsel er kørsel på tunet knallert, kørsel med passager bagpå knallerten og fjernelse af nummerpladen.

Så hvis man parkere sin ulovlige scooter og der er en idiot som beslutter sig for at mærke om udstødningen er varm med sin tunge og får 3. grads forbrændinger så skal man altså betale erstatning til ham.

Fed regl. Hvis man mangler nogle penge og ik er bange for at komme lidt til skade så skal man bare kaste sig ud foran en ulovlig scooter og bingo så er der erstatning.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 25-09-08 02:22

Jeg har set en gris!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 25-09-08 06:34

I følge Forsikringsaftaleloven, må et hvert forsikringsselskab forsikre alle lovlige interesser - underforstået, at man ikke kan forsikre ulovlige interesser, hvad de så end måtte være.

Er en knallert ulovlig, så den fx kan køre stærkere end den tilladte hastighed, så er det ikke ensbetydende med, at en forsikring ikke kan/må/vil dække en eventuel person- eller tingskade.

Hvis knallerten i uheldsøjeblikket har kørt hurtigere end tilladt, vil man se på "helhedsbilledet". Hvis modparten fx også var "ulovlig" kan skyldsspørgsmålet deles fx 50/50% skyld til hver.

Har ulovligheden ingen indflydelse haft på uheldet, vil det normalt heller ikke give anledning til, at man selv kommer til "at hænge på den"!

Enhver skade, som knallerten forvolder, vil/skal knallertens lovpligtige ansvarsforsikring dække/betale. Efterfølgende kan forsikringsselskabet så gøre regres - dvs. kræve udlæget for erstatnigen tilbagebetalt af skadevolderen, altså ejeren/brugeren af den ulovlige knallert, og det kan godt rende op i mange hundrede tusinde kr. som man kan risikere, at skulle afdrage på i gennem mange, mange år! Forsikringen VIL have sine penge!!! Vær ikke i tvivl om det!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 03-10-08 23:59

Dækker forsikringen hvis det er en gris der kører på ens knallert - eller vil de sige at det er noger grisseri?