/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Briggs & stratton
Fra : kelo1804
Vist : 3709 gange
500 point
Dato : 24-09-08 09:16

Hej, måske er der en herinde der kan hjælpe mig. Min Craftsmann havetraktor gav under kørsel et knald, " som om udstødningen faldt af " hvorefter motoren gik i stå, kunne straks startes igen, men kun i tomgang, mere gas = motorstop.
Udstødningen så meget varm ud.
Ny udstødning har ikke afhjulpet problemet, det lyder stadig som om der ingen er på.
Kan stadig gå i tomgang.
Det er en Briggs & Stratton I/C 14,5 HK Gold OHV top ventilet.
Håber der er en der kan

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-09-08 09:23

Problemet er formentlig med en ventil eller karburatoren.
Hvis du kan finde på at forny udstødningen for at få en motor til at gå, og ikke ved at en varm udstødning er normal, er det nok bedst at du får en fagmand til at reparere motoren.

Kommentar
Fra : kelo1804

Dato : 24-09-08 09:30

Nu kan en ventil eller kaburator vel IKKE forklare larmen, og jo jeg ved at en udstødning bliver meget varm, meeeeen "gloende" næppe!

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 510 point
Dato : 24-09-08 09:44

At dit svinghjul ikke er i hak (har flyttet sig) , hvad så kan være årsagen? - Altså for mig lyder det som den står lav i tænding.
Adskil og aftag svinghjul, og undersøg om not er intakt, og at platin indstilling er OK, og ingen tilfældig løse dele derinde.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-09-08 10:31

måske er det bare gummimembranen i karburatoren, der har løsnet sig og enten skal udskiftes eller limes fast med flydende pakning. Erfaring fra mindre B&S motorer

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-09-08 12:53

Ja det lyder som om dine ventiler ikke lukker rigtigt mere det kan også forklare larmen der sikkert kommer op gennem kaburatoren Den har elektronisk tænding så platiner kan det jo så ikke være men svinghjul og not ????..det giver ikke larm som beskrevet Gummimembranen kan ikke forårsage det beskrevne Limes fast med flydende pakning ......hmmm

Godkendelse af svar
Fra : kelo1804

Dato : 28-10-08 13:18

Tak for svaret stilkene.
Yes det var det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-10-08 13:47

Rart at kunne inspirere.