/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Flytning af en kat?
Fra : Linda_Jacobsen
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 15-03-03 19:39

Hejsa.

Mit spørgsmål er: Vi skal her til sommer have lavet førstesal på vores hus. Min kat er lidt speciel og dens tilholdssted er netop oppe på loftet, hvor "fremmede" (læs=håndværkere) nu kommer til at ødelægge hendes "territorium". Hvad er smartest? At lade hende være i huset i dagtimerne (måske i et aflukket rum) mens håndværkerne larmer ovenpå? Eller flytte hende til min svigermor (hvor hun før har boet) i de tre-fire uger ombygningen står på?

vh. Linda

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 15-03-03 19:58

Hvis katten før har boet hos din svigermor, og det har fungeret uproblematisk, synes jeg, I skal vælge det.
Ellers risikerer I, at katten kommer til at føle sig utryg i sit eget hjem - og en sådan utryghed kan være
meget svær at rette op på igen.

Kommentar
Fra : unn

Dato : 15-03-03 23:55

Hej Linda

Hvis din mis før har boet hos svigermor så vil hun helt sikkert føle sig mere tryg der end hjemme under ombygningen så jeg er helt enig med Rellom i at flytte hende ud til svigermor er det bedste.

pøj pøj med begge dele

Unn

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 16-03-03 14:22

i kan jo også risikere at katten så ikke føler sig hjemme når den så kommer tilbage efter 3-4 uger og det hele er lavet om. og så var det måske bedre at den var hjemme og fulgte forandringerne så vil det ikke være så fremmed for den når det så var færdigt..! især når det nu er dens tilholdssted.

Mvh

Solgaard

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-03 17:13

Sådan tror jeg ikke, katte "tænker". Da min lejlighed for nogle år siden blev totalt renoveret, flyttede jeg med mine katte hen i en anden, midlertidig lejlighed.

Da vi efter halvanden måned kom tilbage, kunne kattene selvfølgelig godt se, at der var lavet en masse om. Alligevel var de tydeligvis ikke et sekund i tvivl om, at nu var de kommet hjem igen.

Skulle de derimod have rendt alene rundt mellem håndværkerne, mens jeg var på arbejde, er jeg ret sikker på, at de var kommet til at føle sig som fremmede i deres eget hjem.

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 16-03-03 17:18

Kort og godt: Støtter Rellom - den virker!!

Mvh

Godkendelse af svar
Fra : Linda_Jacobsen

Dato : 21-03-03 19:35

Hej Rellom. Det lyder som om du taler af erfaring....det må prøves. Tak for svaret.

Vh. Linda