/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
pinnacle studio 12
Fra : peteralf
Vist : 879 gange
50 point
Dato : 22-09-08 17:15

Jeg har med mit digitalkamera taget video samt foto.
Ved indlæsning af foto og video er der det problem at video-filerne som har format: MOV-fil(.mov)
ikke kan indlæses.
1.Er der en mulighed for at convertere videofiler således at de kan bruges i Pinnacle studio 12 ???
2. Findes der et letforstålig converteringsprogram ??
Eller er der andre muligheder. ?
V.H. peteralf

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-08 18:21

Jeg vil tro at du kan overføre og redigere med det program der fulgte med apparatet.

Derfra kan du formentlig også lagre i et format som pinaclle kan kapere .
Efter min mening er pinaccle et alt for stort og besværligt program til video optaget med et stillbilledekamera.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 18:22

Pinnacle Studio 12:
Import Formats
Video: DV, AVI, MPEG-1, MPEG-2, DivX®*, MPEG-4*, 3GP(MPEG-4)*, WMV, Non-encrypted DVD titles*
Audio: MP3, MPA, WAV, AC3*
Graphic: BMP, GIF, JPG, PCX, PSD, TGA, TIF, WMF
kilde:
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/uk/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio.htm

For at konvertere (convert)
- http://www.google.dk/search?hl=da&q=konverter+mov+til+mpg&meta=

- http://www.google.dk/search?hl=da&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=convert+mov+til+mpg&spell=1

Som du kan se er der mange convertere... hvilken en der er bedst ved jeg ikke
Du bliver nok nød til at prøve dig frem. Mange koster, men her er der nogle som skulle være gratis:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=free+convert+mov+to+mpg&meta=

Beklager ikke at kunne hjælpe mere, men lidt på vej er du da

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-08 19:25

Her er en allround konverter:
http://www.formatoz.com/

Den kan konverterer "næsten" alt, og så er den gratis

mvh klaudi

Accepteret svar
Fra : vvdriver

Modtaget 50 point
Dato : 22-09-08 21:53

Jeg har en JVC Camcorder HD.Den optager også i filformat MOV.Jeg bruger et program som hedder.
InterVideo Wind DVD Creator 2. Den kan importer nævnte filformat.Den er på Dansk, er let at bruge.Jeg fik programmet med en Cd rom engang. Prøv at søg i Google.
Har også Pinnacle studio 12 . Den er for tung at danse med.

Godkendelse af svar
Fra : peteralf

Dato : 23-09-08 09:17

Tak for svaret vvdriver. jeg prøver om det denne gang fungerer
Og som de fleste har kommenteret.... så har jeg også på fornemmelsen at studio 12 er for tung at arbejde med.
V.H.Peteralf

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-09-08 17:25

vvdriver... jeg er nu ikke så facineret af InterVideo Win DVD Creator 2... skulle jo selvfølgelig prøve
Installationen gik ikke helt efter hensigten, ville ikke gøre "sig" færdig. Hulens dårlig download/installation (min mening), og en pokkers masse kvaler, da jeg skulle afinstallere igen. Oven i hatten... så er det ikke gratis, det er en trial i 90 dage, herefter skal man købe.
Never mind... jeg lå som jeg selv havde redt, ved at "prøve".