/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus kan ikke kopiere
Fra : Klumme
Vist : 814 gange
100 point
Dato : 22-09-08 16:42

Når jeg er inde på en side og ønsker at kopiere noget fra siden for at indsætte det eksempelvis i et wordark, har jeg fået problemer med kopieringen. Jeg plejer at sætte courseren på punktet hvorfra jeg ønsker at kopiere, og mens jeg holder ve. museknap nede, trækker jeg markeringen til slutningen af den tekst jeg ønsker en kopi af.

Nu er musen pludselig midt i denne operation begyndt at stoppe med at markere, eller den kan finde på at lade mig kopiere det hele, men i samme øjeblik jeg slipper ve. knap, så forsvinder markeringen. Denne øvelse kan jeg så lave 2 - 4 - 5 gange, og lige pludselig kan jeg godt markere og derefter kopiere.

Min IT konsulent antyder at musen kan være slidt op....Hvad mener musekyndige her?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-08 16:47

Højreklik/kopier, derefter højreklik/sæt ind ellers køb en ny mus, livet er for kort til dårlige mus.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 16:48

rettelse: den kan finde på at lade mig kopiere det hele, skal rettes til eller den kan finde på at lade mig markere det hele

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 16:50

Peet....Læs mit sp. igen, og du vil sande, at jeg ikke har problemer med at finde ud af, hvordan man kopierer. Og jeg køber sgu da ikke nen ny mus, før jeg ved om det er den som skal skiftes. Så alt i alt er dit svar pishamrende værdiløst.

Har vi andre der kan klare det bedre end peet.....Det skulle ikke være svært

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 16:55

Hvad fanden er det for noget vrøvl du skriver LOOOL
Citat
Højreklik/kopier, derefter højreklik/sæt ind
Har du problemer med hø & ve

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-08 17:01

Tror ikke det er musen der er tovlig, for der er nogle sider der har lavet så man ikke kan kopierer fra dem

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 17:03

Det ved jeg godt Klaudi, men det er ikke de sider. Bla.a. har jeg problemet med teksten på Kandu indlæggene

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 22-09-08 17:08

Du må ha' fat i muldvarpeskindet og se om der skulle være en halvtredser i den jeg ved det gør ondt men som peet skriver
Citat
livet er for kort til dårlige mus

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-08 17:09

Glem det, jeg behøver ikke hjælpe et ubehøvlet vrøvlehovede.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-08 17:16

JA - det ER din mus....

Jeg har lige skiftet en af samme årsag...

Vupti - problemet var væk

Kontakterne i musen svigter med tiden...
Det er som med kvinder - følelsen/fornemmelsen er ikke den samme med årene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 17:18

Først skal de køres til - derefter er de opslidt

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-08 17:19

Ligesom kvinderne.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 17:20

Er det en MEGET dyr rotte - kan en rensning af kontaktpunkter måske gøre det...

eller for at blive i sporet...

NY foring....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 17:38

Peet...Jeg har ikke på noget tidspunkt sagt at jeg ikke skal / vil skifte mus, men det er altså ikke en forsøgsstation her. og dit forsøg med hø. - ve. det skal du øve dig på inden du optræder for et større publikum LOOL

Det er da irriterende, for den var da temlig dyr. Jeg mener den kostede omkring 600,- kr. Okay...den har været god.... no doubt. det tyder på min IT mand har ret. LOOL

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 22-09-08 17:48

Jeg kan ikke se, det er noget hø, at prøve en anden måde, at kopiere på, det var kun et forslag, inden køb af ny mus.
Jeg har over tusind kunder, der ellers mener, jeg er kyndig nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 17:53

Af og til har disse såkaldte IT folk jo ret - det er ikke altid bare for at sælge nyt...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:23

Du er da sikkert dygtig nok Peet, men du mangler lige dette pædagogiske snit, hvor du efter benhårdt at have afsagt en dom, lige tilføjer en forklaring som Refi gjorde.
Citat
Kontakterne i musen svigter med tiden
Brancher som IT, slagtere og automekanikere har så mange klamhuggere og platugler i blandt dem, og jeg stoler ikke på nogen af dem, hvis ikke de kan underbygge deres påstand. Af skade blir man klog, men sjældent rig LOOL

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:25

Citat
Af skade blir man klog, men sjældent rig LOOL

Kender du ikke Gyldenkål

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-08 18:25

Ved afmærkning af tekst går det ofte meget nemmere hvis man begynder bagfra (nedefra) og bevæger sig baglæns gennem teksten.

Jeg kan ikke forklare hvorfor det er sådan.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:25

Joooo kan lige svagt erindre mig ham

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:26

Det var en film ik??

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-09-08 18:26

Kvinde skal også nogengange tages bagfra.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:27

Peet.
Hvor har du forretning...så kan jeg jo købe en ny mus hos dig

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:27

Hvad er det som osse skal tages bagfra Transor???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:30

Citat
Ved afmærkning af tekst går det ofte meget nemmere hvis man begynder bagfra (nedefra) og bevæger sig baglæns gennem teksten.

Det er så ikke engang løgn

Årsag kendes ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-09-08 18:32

Mus uden hale er ikke hunmus....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:34

Peet.

Vi snakker vist forbi hinanden. Jeg kan som du skriver ikke lave denne manøvre hø klik, kopier. Jeg får en dialogbox frem når jeg hø klikker og der kan jeg vælge "marker alt" eller "kopier baggrund". Det jeg vil kunne er, at kopiere/klippe en del af et tekstafsnit eller et billede uden at få resten med. Det kan man ikke på den måde du anviser........ på mit system

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:36

Yes Refi... det har jeg osse erfaret, men den går bare ikke hver gang.

Og nu fattede jeg Transor LOOL Sorry min langsomme fatteevne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:43

Men det er rigtigt Transor...det gir god kontakt Nu da jeg har fattet den

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-08 18:47

Har en HP trådløs mus,med nøjagtige samme skavanker som din,Klumme.Den er ca.5 år gammel.
Så det er nok alderen der trykker.Det er saftsuseme irriterende,når man lige skal lave en citat.
Jeg synes så det hjælper lidt,lige at holde tasten nede et øjeblik,efter markeringen er på.
Iøvrigt er min mus af den type,der står og lyser hele tiden.Den kan ikke afbrydes.Det koster batterier.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:49

Så er der vel ikke andet at gøre end at skifte dyret. Min er en 4 år gammel fodformet trådløs Logitech. Den har været kanon i sin tid, men nu står den åbenbart på begravelse, for det kopifis kan jeg ikke leve med LOOL Det er møg irriterende

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 18:52

Nå nu vil jeg lige tage en ½ time på øjet til en TV avis. Den er kanon at sove til

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-09-08 19:28

Jeg gider ikke læse det hele mit bud er Batterierne hvis det er en trådløs er det en kugle med ledning ..skift den en infrarød har jeg ikke oplevet gøre knuder, men det kan vel ske og det er noget den har gjort før ?? ellers prøv at genstarte

Kommentar
Fra : salacia

Dato : 22-09-08 19:45

Har du prøvet at trykke på Ctrl c (kopier) og trykke Ctrl v (indsæt)?????????? det er da det nemmeste

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-09-08 19:53

Citat
Har du prøvet at trykke på Ctrl c (kopier) og trykke Ctrl v (indsæt)?????????? det er da det nemmeste

Det kan du ikke gøre i Kandu,når du vil indsætte et citat.(Ingen cursor).
Der må du "slæbe" dig til en markering,med musetasten nedtrykket.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 22-09-08 20:25

Prøv lige denne side fra ans's indlæg, http://www.kandu.dk/spg126603.aspx
Der er hverken træk eller slip
http://www.flytteklar.dk/udlejes/koebenhavn/lejebolig_52808.asp

Nåe men min mus driller også, når man klikker 1 gang så laver den sommetider et dobbelt-klik,
ret irriterende, så jeg skal nok os snart have en ny

mvh klaudi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 21:00

Det er ikke batterierne Suno. har prøvet at skifte, men det kunne det have været, da disse genopladelige jo også har en begrænset levetid. Min IT mand siger aprox 1.000 gange opladning, så skal man være forberedt på at de ikke er optimale mere.

Salacia
Citat
Har du prøvet at trykke på Ctrl c (kopier) og trykke Ctrl v (indsæt
Kan ikke bruges når jeg kun vil have et brudstykke af en side.

Løsning: Ny mus. q.e.d. Det er osse dejligt at få nyt ind i mellem. Her mener jeg hardware *SF* Jeg ved jo I er nogle småsjofle perverter

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 21:02

Klaudi
Citat
Prøv lige denne side fra ans's indlæg

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 21:06

ALtså ny mus. W5 (Which Was What We Wanted).

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 22-09-08 23:21

Tak for svaret refi. Du tildeles point for din usædvanlig fine pædagogiske indsigt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-09-08 07:02

Selv tak.....

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-08 08:30

Jeg ved godt, jeg ikke er en særlig god pædagog, er heller ikke særlig god til nybegyndere, på kandu er det særlig svært, da der altid kommer rigtig mange indlæg.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-09-08 14:05

Peet

Forestil dig at du sidder som dommer i en retssag. Anklagede kommer ind. Anklageskriftet læses op. Du kigger på anklagede og dømmer sigtede 5 år i boksen.

Tror du ikke, at der var en og anden, som godt kunne tænke sig et par supplerende bemærkninger om hvorfor du dømte som du gjorde.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-08 14:10

Laaangt ude klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-09-08 16:11

Ja men tydelig

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 23-09-08 16:14

De fleste forstår udmærket en kort beskrivelse, det er ikke et generelt problem for mine kommentarer i div. forums.