/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Valg af fladskærm
Fra : endymion
Vist : 840 gange
89 point
Dato : 20-09-08 23:22

Jeg har netop set at BILKA har en billig fladskærm i denne uge.
Model KDL-40L4000K

40" med både digetal T og C og en fin opløsning
Prisen er kr. 6979, hvilket synes rimeligt set med mine øjne

Jeg har ikke kunnet finde nogle bedømmelser af den !

Jeg ville nok helst have en plasma, men det er et meget lyst rum den skal bruges.

Håber nogle har et par gode råd !!

Med venlig hilsen
Knud

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 89 point
Dato : 21-09-08 07:28

GLEM alt om digitaltuner salgsgas...

Om et år kan de ikke længere bruges med mindre du har kabeltv....

Problemet:

Fjernsyn der sælges idag med digitaltuner er til mpeg2 signal...

Det signal alle vil bruge fremover er mpeg4..

Så hellere et tv UDEN digitaltuner da du alligevel skal have en mpeg4 tuner på om et år.

Jeg ville også vælge plasma i den størrelse....

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-09-08 07:58

1- en fladskærm skal ses i virkeligeheden ikke på hvilken tekst der står for det er ikke muligt at sammeligne disse tal i mellem de forskellige mærker
2- har du antenne på taget så skal man bruge dvb-t tuner (megp4) da man til næste år begynder at sende digitalt megp4 i stedenfor megp2 som i dag ellers skal man ud og invistere i en box for at få fuldt udbytte
3- er der kabeltv du modtager er det en dvt-c tuner du skal bruge (men er der ikke kort læser i tv'et) skal du ud og invistere i en modtagerbox med kortlæser da både strofa og yousee kraver at du køber og betaller et abboment (kort) for at se digitalt tv signal. ud over din nomale tv pakke så du skal sikre dig at tv'et kortlæser understøtter det pågældene kort-
4 det der er vigtig på tv'et er at den har HDMI indgang og at du ser modellen i virkeligheden og det skal ikke være tengefilm de viser dig på tv'et for ALLE tv kan vise tegnefilm med et super billed se det gerne opstillet i flere butikker med tv kanaler før du køber det

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 21-09-08 11:39

Jeg har et Panasonic 37" plasma, som jeg er meget glad for. Du skriver "....., men skal srå i et meget lyst rum."
Jeg tror, at plasma også egner sig til lyse rum.

Godkendelse af svar
Fra : endymion

Dato : 21-09-08 17:19

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 17:28

Selv tak...