/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Indbrud
Fra : vvdriver
Vist : 570 gange
50 point
Dato : 20-09-08 11:12

Har i nat haft indbrud i bilen.
Er det bilens kasko, eller min indbosforsikring der dækker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 11:14

Bilens Kasko

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-09-08 11:18

Hærværk og indbrud i bilen er bilens kasko forsikring der muligvis betaler.

Ting der er stjålet fra bilen er ikke altid dækket af forsikringer.

hawaii7

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-08 12:03

Skader på bilen og bilens udstyr er kaskoforsikringen.

Andre genstande er indboforsikringen......måske.

det kommer an på hvad der er stjålet, og hvordan det har været opbevaret i bilen...altså om det har været gemt i aflåst rum, så det ikke kan ses udefra o.s.v.
Og om det er genstande, man normalt har liggende i bilen o.s.v.

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 20-09-08 13:54

Autoradion sad fastmonteret i instrumentbordet:forøvrigt en helt ny dab autoradio: Gps var gemt i hanskerummet,som også var låst, holderen til gps var ligeledes i hanskerummet,for at ingen skulle se der var gps. Bilen var låst.Ingen tyverialrm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 13:59

Det er STADIG din Kaskoforsikring du skal melde det til.....

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-08 15:16

Din bils kaskoforsikring, dækker skaden på din bil vvdriver.
Din GPS'er er dækket af din familie/indbosforsikring. Du har opbevaret din GPS'er korrekt, MEN

HVIS du har selvrisiko på din indboforsikring, så prøv at anmelde den på din bilforsikring. Der har været "sager" hos Ankenævnet for Forsikring omkring GPS'er. Ankenævnet har "dømt" indboforsikringen til at betale, da det ikke nødvendigvis er et tilbehør til bilen, da den også kan bruges uden for bilen - lige som en mobiltelefon.

Anmeld til forsikringeerne - hvad der er billigst for dig! Bil eller indbo!

Kommentar
Fra : TulleTrik

Dato : 20-09-08 19:31

Hej vvdriver.
Sikke irriterende, at andre ikke endnu har lært, hvad der er dit og deres

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-08 09:20

Citat
Din bils kaskoforsikring, dækker skaden på din bil vvdriver.
Din GPS'er er dækket af din familie/indbosforsikring. Du har opbevaret din GPS'er korrektIndsæt dit citat her

tak for hjælpen Alka.
dova var faktisk først,men du skrev noget om ankernævnet ang.Gps skulle dækkes af indboforsikringen.
Radio dækkes af kasko. Fik o kr. pga.selvriseko på 3200 kr.
Gps blev dækket af indboforsikringen, ingen selvriseko.
Ps.AlmBrand var reel.Havde fået rabat på 500 kr. Da jeg købte gps. Jeg fik det som jeg havde givet samt de 500 kr. var jo ikke sikkert jeg også kunne få rabat ved næste køb.
Næste køb bliver tyverialarm??.

Godkendelse af svar
Fra : vvdriver

Dato : 23-09-08 09:22

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 23-09-08 17:14

Selv tak vvdriver. Spar du roligt pengene til en tyverialarm. Der er stort set ingen der reagerer på "larmen", så det vil kun være udgiften til alarmen "nogen" får glæde af - og du bliver fattigere!