/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sølvfisk i et værelse ?????
Fra : tararam
Vist : 4383 gange
50 point
Dato : 18-09-08 09:56

En morgen så jeg en sølvfisk spæne over gulvtæppet i et værelse der ikke benyttes så meget. Jeg troede at de kun levede under køkkenvasken og wc. Men jeg tænker om det måske er tegn på fugt et eller andet sted i rummet. Har dog kikket efter, men finder ikke noget. Har andre haft samme oplevelse. For det er da ikke normalt at der lever sølvfisk i et værelse.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-08 10:02
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-09-08 10:03

btw oplevede vi i sin tid sølvfisk netop i et ubenyttet værelse - gæsteværelse - i sommerhus - så det er nok ikke så sjældent endda. Der var heller ingen fugt faktisk

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 18-09-08 10:07

De skal have en helt bestemt %fugtighed for at kunne leve.
Vi har selv haft rigtig mange i et rum som støder op til et badeværelse, med kondens på nogle rør. Efter at der blev sat en affugter (bare en billig en) gik der 14 dage så var de helt væk.

Der er ingen der siger at du har et fugt problem, men luftfugtiheden er bare høj nok til at sølvfiskene kan leve der.

Så jeg vil foreslå dig at sætte en eller flere affugter ind i rummet, så gør der ikke længe før de forsvinder af sig selv.
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=2561&n=10

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 11:06

Primært mangel på udluftning i dit tilfælde

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-09-08 11:45

Det var da godt det ikke var en guldfisk :)

Eller hva med denne fisk:
http://www.bt.dk/article/20080917/utroligt/80917025/

Hvordan laver man i øvrigt link herinde???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 11:47

Det har du lige gjort

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-09-08 11:54

Okay, ja, kan jeg se.
Troede man skulle skrive et eller andet før og efter så kandu vidste det var et link

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-08 12:27

thulin hvor stor er den affugter du henviser til, da jeg også har de møgdyr rende rundt. Jeg vil ikke have en kæmpe kasse stående og det er lidt svært at se dimensionerne i dit link.

Accepteret svar
Fra : Jimmy17

Modtaget 50 point
Dato : 18-09-08 12:34

Så længe den ikke anretter skade, så gør det vel ikke så meget der er et par stykker.

De var her trods alt før os

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-08 12:54

Citat
Så længe den ikke anretter skade, så gør det vel ikke så meget der er et par stykker.
- jeg antager, meget subjektivt, at det er derfor spørgsmålet er stillet ??

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 18-09-08 15:35

årh hva sølvfisken har levet sammen med dinoerne og de gør ikke noget, de vil os bare ha et sted og bo.

De lyder søde sådan nogle sølvguld så hva med bare og lad dem bo der hvor de har boet de sidste 250000000 år.

Så hvem var det lige der kom først.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 18-09-08 21:57

Citat
Så hvem var det lige der kom først
- ja åbenbart ikke dig !!

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-10-08 10:49

Tak for svaret Jimmy17.