/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Ny harddisk
Fra : Jimmy17
Vist : 586 gange
50 point
Dato : 17-09-08 18:24

Jeg har en stationær computer derhjemme - ja, de lever skam endnu :)
Selvom den efterhånden må vige pladsen for den bærbare.

Men nu ligger det sådan at jeg gerne ville have en ekstra harddisk i den stationære.
Jeg har påtænkt mig at sætte 1TB i, som slave, men inden jeg køber sådan en krabat, vil jeg
jo gerne lige sikre mig jeg bare kan proppe den i maskinen.
Må nok indrømme at min viden om it er på nedadgående, såe..

Er der noget jeg skal være opmærksom på mht køb af ekstra harddisk?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-09-08 18:30

Har du ide og/eller sata interface til harddisken? Det skulle jo gerne passe sammen.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-09-08 18:35

Det kan jeg ikke lige huske, mener det er sata.
Men ud over det?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-08 19:18

Jimmy17

Inden du køber så kig ind i din PC og se hvilke kabler der er til din nuværende harddisk. Det er så dumt at købe en forkert.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-09-08 19:26

Hey.

Jo, det ved jeg godt.
Samt sikre der er plads :)

Tænker mere på om den skal have en bestemt hastighed, eller størrelse i cpu osv.
I den stil. Eller om det bare er at slutte den til, hvis stik passer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-08 19:36

Hvis det er et IDE kabel og den nye HD skal sidde på samme kabel, så er det den langsommeste der bestemmer hastigheden, og så er det lige meget om du køber en hurtigere. Ellers kan du bare købe hvis du er sikker på at stikkene passer. Det er lige meget om du har plads til at sætte den fast i din pc, i princippet kan den bare ligge i bunden (eller endet sted) i dit kabinet, hvis bare ledningerne kan nå.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-08 19:43

Hvilket styresystem kører du?

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 17-09-08 21:13

Det er vista, en af de tidligere udgaver. Dog fuldt opdateret

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-09-08 23:49

Så er det bare i gang med at anskaffe dig en ny harddisk. Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 18-09-08 04:34

hej Jimmy17.
Hvad med at købe en usb hd , så kan du jo bruge den når du en gang går over til en bærbar ?

mvh hardy

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 18-09-08 11:33

--> Hardy

Jeg har allerede usb harddiske, har 2 på 250 gb.
(Det er ved at være lidt tid siden jeg købte dem, de var ikke større dengang.)
Men den interne harddisk på computeren er kun på omkring 100 gb.
Så synes jeg ville have noget mere plads på computeren denne gang.
Så jeg er fri for at tage en usb frem hver gang jeg skal bruge noget på computeren.
Og så kan jeg tømme en af usb harddiskene, som jeg så kan bruge mellem computere.

Så det er skam gennemtænkt så vidt, skulle bare være sikker på jeg bare lige kunne knalde sådan en i.

Jeg sys ikke 850 for en 1 TB harddisk er for meget.
Så det ser jeg frem til :)

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 18-09-08 22:16

Du skal overveje om du ikke vil bruge den nye HD som master og den gamle som slave.

Kommentar
Fra : Jimmy17

Dato : 19-09-08 00:44

-->granner01
Jamen skal jeg så ikke til flytte styresystem og alt muligt??