/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SDHC overføre til pc
Fra : akle
Vist : 883 gange
200 point
Dato : 15-09-08 21:36

Hej - håber der har viden og kan hjælpe.

Jeg har et Canon Videokamera (HF 10) hvor der er optaget en videofilm direkte på SDHC memorykort (16GB såkaldt extrememory). Denne optagelse (råfilm på ca 2½ time) vil jeg gerne have overført til pc'en (notebook) via dennes kortindgang (beregnet til bl.a. SD kort).
Hvordan får jeg pc'en til at registrere SDHC kortet. Skal der først installeres drivere? og hvor finder jeg disse for SDHC kortet?
Det havde virkelig været det mest smarte samt det nemmeste, at tømme kortet på denne måde.
Jeg ved, overførsel kan lade sig gøre via medfølgende kabel direkte fra videokamera til pc, men den anden metode burde også kunne lade sig gøre. Vi skal rejse på ferie i 2 uger og det ville derfor være skønt at kunne tømme kortet efter dagens optagelser.

MVH Akle

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-09-08 21:55

SD og SDHC er ikke kompatibelt så hvis du har et SDHC kort og sætter det i en SD kortlæser så kan den ikke læse den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 21:57

Kort og godt...

Det KAN du ikke med mindre din kortlæser er til HC kort (og det er den sikkert ikke)....

Så du er nødt til at bruge kameraet som kortlæser og slutte det til PCen....

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 15-09-08 23:21

En kortlæser koster omkring 70 kr. og den kan selvfølgelig også bruges som memory stick

Firstoftwo

Peak Lite CardReader,SD, USB Card Reader

A neat, handy and efficient Flash Card Reader & Writer, including all the series of Secure Digital Card, Secure Digital High Capacity Card, MultiMedia Card, miniSD Card, microSD Card and all the other flash cards in market. (Adequate adapters may need)

Kommentar
Fra : Firstoftwo

Dato : 15-09-08 23:26

De har den her til 75 kr. http://www.bygpc.dk/

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 16-09-08 09:11

Det er ikke alle kortlæsere som kan håndtere SDHC og SDHS kort
Til mit Canon Ixus 950 bruger jeg både SDHC og SDHS (4Gb) og de kan begge læses i min kortlæser

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR%2DML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830

Min Zepto bærbar også læse disse kort.
Driveren fra Zepto til kortlæseren er lagt ind.

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 16-09-08 20:56

Tak for svaret Eyvind.

Det var lige hvad jeg mente kunne lade sig gøre!
Kortlæseren er nu bestilt og bekræftet for hurtig forsendelse, så jeg kan se frem til vor ferie!

MVH Akle

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-09-08 21:30

Gisp - for jeg har ikke testet den med 16 Gb SDHC.................kun med mine 4 GB som er maximum til mit Canon Ixus 950

Desværre kan min batteridrevne kortlæser med indbygget harddisk, ikke håndtere SDHC kort.