/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring.
Fra : Basse8435
Vist : 571 gange
50 point
Dato : 15-09-08 12:19

Hej.

Jeg har en Kammerat der skal ud købe bil nu her og
Sælgeren omreg den for ham men sælger skal bruge et forsikringsbevis
som min kammerat ikke har da han ikke er medlem i nogen forsikring,

hvordan for han fandt i sådan et Hurtigt. !

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-08 12:20

Han finder ud af hvor han gerne vil have den forsikret og ringer til dem, og så sender de et forsikringsbevis med posten, eller han kan hente det på deres kontor

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-08 12:22

Ved at henvende sig til et forsikringsskab...

Hvilket er rent teknisk ligegyldigt - det er bare et spørgsmål om pris....

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 15-09-08 12:22

Skal han Betale noget for det forsikringsbevis eller Kommer der enopkrævning senere.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-08 12:23

Opkrævningen fra forsikringen kommer senere.

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 15-09-08 12:24

Tak for svaret Kortoververden.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-09-08 12:25

Forsikringsbeviset er blet et stykke papir der viser forhandleren at derer indgået aftale med et forsikringsselskab, og det skriver han så på registreringspapirerne som automatisk bliver sendt til det pågældende forsikringsselskab som så sender regningen.

Du skriver ikek noget om alder og anciennitet, me ndet lyder som om din kammerat er ret ung og ikek har haft bil før, så undersøg lige de forskellige selskaber, priserne kan svinge temmelig meget, og kan MEGET nemt koste mere pr. år end han giver for bilen