/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Anbefalet alder - hvor?
Fra : karenD
Vist : 1101 gange
200 point
Dato : 13-09-08 09:32

Hej alle.

Findes der et sted på nettet, hvor man kan slå op og se, hvor gammel man bør være for at se en given film?

Eks. Min søn vil gerne se First Knight på DR1 i aften, men er han med sine 9 år for lille?

Venlig hilsen karenD

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-08 09:39

http://www.scope.dk/film.php?id=975&fil=2

Tilladt for børn over 15 år, men det er jo op til dig, om du mener han kan se den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-08 09:43

Kender du Medie rådet for børn og unge? http://portal.medieraadet.dk/ der mange ting du kan læse der, er det noget i den retning du tænker på

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-09-08 09:45

Perfekt Ans - lige hvad jeg havde brug for...røg direkte ind i favoritter!

Og knægten? han må vente nogle år endnu...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-09-08 09:53

Medierådet har ikke engang First Knight i deres database, der må du ind i butik og se efter alders anbefaling, hos Moviezoo synes de ikke at børn er sarte som det link Ans har fundet: Anbefalet alder 11 år: http://www.moviezoo.dk/index.php?varenummer=5051159116611

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 13-09-08 10:09

På bagsiden af DVD'en står der fra 11 år.

Men hvis du kan se den sammen med ham, så kan du jo slukke, hvis du mener det bliver for voldeligt. Det er jo en "ridderfilm", som de fleste drenge gerne vil se

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-08 10:10
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 11:44

Jeg kommer lige til at mindes:

Medvirkende - Lancelot - he ha, min lillesøster skulle have heddet Ann-Charlot, men min lillebror var bidt af Lancelot, og troede det var det min lillesøster blev kaldt

Mine forældre fik ikke lillsøster døbt Ann-Charlot, hun ville jo ikke komme til at hedde andet end Lancelot af min lillebror

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-09-08 11:53

- nej det forstår man så godt, Nordsted...

11 år? hmm det stiller sagen lidt anderledes. Og som du skriver, Ans, så kan jeg jo altid slukke.

Citat
Det er jo en "ridderfilm", som de fleste drenge gerne vil se

Ja mon ikke! Og når de så har reklameret med den hele ugen...

Og tak også til o.v.n. for linket til medierådet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-08 12:10

Nu kender jeg jo ikke din søn, men jeg ville nok lade ham se den. Som tidligere skrevet, så kan du jo altid slukke.
Når han kommer i skole på mandag, så snakker de andre drenge om filmen.
Han kunne evt. have en ven på besøg, som kunne se den sammen med dig og din søn
Det er en "drengefilm". Min nabos børn 8 - 12 år leger tit riddere ude i haven

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 13-09-08 12:20

Og herfra hvor jeg sidder kan jeg se de første 5 rollespilssværd...såeh

Og storebror på 11 HAR fået lov til at se den. Så jo, klart han skal have lov...

Godkendelse af svar
Fra : karenD

Dato : 13-09-08 12:21

Tak for et godt svar, ans.

Nu skal jeg bare have rørt noget chokolademousse sammen til filmen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-08 12:31

Selv tak og rigtig god fornøjelse i aften med drengene

I morgen er din bolig omdannet til en ridderborg