/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Reparere min søns fjernstyrede
Fra : nillenolle
Vist : 1029 gange
100 point
Dato : 12-09-08 22:05

bil?

Jeg har købt en Fischer Price fjernstyret bil på genbrug i dag, men da jeg kommer hjem ig får sat batterier i viser det sig at den ikke kan dreje. Jeg har længe villet købe lige netop en Fischer Price, da de er super nemme for ham at styre, men det er jo mindre sjovt, når den kun kan køre lige ud.

Tænkte bare at der måske var en der kunne lave den for mig?

Vh
Pernille
Bor i kbh!!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 12-09-08 22:56

Det vil som regelt aldrig kunne betale sig at begynde at rep. på sådan en bil, medmindre du selv kan og har nogle småstumper liggende i skuret.

Hvis den ikke kan dreje, kan det være alt fra en motor til 50,- til radiomodtageren, som koster mere end bilen fra ny.

Du kan på DBA køne en fjernstyret bil til 275,- kr måske billigere andre steder (gul og gratis)

Inden du får sendt den defekte bil med post til en hjælpsom sjæl og betalt for reservedele og sendt retur er alle pengene "spist" op. Så hellere købe en brugt der er funktionel

Kommentar
Fra : genbrug2

Dato : 12-09-08 23:20

Prøv at se antenne og forbindelser igennem, det
kunne JO være at det var en kold-lodning-
det ses på at du kan SE en dårlig/ sort lodning/ vippe på lodningen.
Det kan også bare være senderen/ frekvensen der ikke virker
og så er det billigere at købe nyt, se på www.qxl.dk
der kan du finde alt til ? tider billige priser, men som OGSÅ skrevet
FRAGT OG ANDET, løber hurtigt op.

Men ærgeligt, hvis du nu endeligt havde fundet DET.
Ellers se efter brugere på ? der laver radioér i fritiden/ Pensionister,
de laver det gerne, næsten gratis + en Pils

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 13-09-08 06:49

det behøver ikke være noget med elektronikken. det kan være noget så simpelt som en forbindelsesstang der er hoppet af eller defekt.
skil bilen ad og prøv om du kan se fejlen. hvis den alligevel er defekt kan der jo ikke ske det helt store ved det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 14:23

Nu kan det næppe være antennen, som fejler noget.
En sådan bil har jo flere funktioner der kan fjernstyres, hvor de mest gængse funktioner er: Frem / Tilbage samt Stop, og så dreje funktionen.
Hvis nogle af disse funktioner virker, så kan fejlen ligge to steder.
1) Fejl i kontakten på fjernbetjeningen, som ikke aktivere de signaler der sendes for at dreje.
2) Tonefiltret i bilen, kan være defekt, så det ikke styre motoren til styrtøjet.
Og som nævnt kan det være en mekanisk fejl, men så må du kunne konstantere om styrtøjsmotoren akviveres!

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 13-09-08 21:31

Hej!
Tak for svar...
Jeg kan se at bilen resgerer på at den skal dreje, den reagerer bare ikke nok....
Så senderen må vel være ok og hva der så kan være i vejen ved jeg ik.

Ser om ik der sku være en der ka kikke på den...

VH
Pernille

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 22:01

Noget kunne så tyde på, at der er lidt slør i styretøjet. Der findes flere forskellige måder at overføre den mekaniske styring til forhjulene på, så det kommer så an på, hvilken der er valgt i dette tilfælde.
Så du skal nok have fat i en med finmekaniske snilde, der har fem forskellige fingre på hver hånd!

Egentligt kunne jeg godt tilbyde dig, at se på den, men 90 km syd for københavn, er lang vej at køre, hvis man ikke lige har noget andet, som man skal køre for i forvejen.

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 13-09-08 22:08

Hvor mere nøjagtigt bor du?
Måske kender jeg nogen der kører derned af....

Vh
Pernille

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 22:15

1½ km øst for Næstved centrum.

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 13-09-08 22:42

ok - haber det er ok, hvis jeg vender tilbage - har også fået besked fra en anden der vil kikke på den. men ved ik hvor han bor..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 23:23

Det er OK Pernille!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-08 22:33

Køre du stadig ligeud, eller har du fået "pillenillet" ved den!

Kommentar
Fra : nillenolle

Dato : 18-09-08 21:04

Næ...den kører stadig lige ud.....jeg har gang i renovering af lejlighed, så det står lidt på stand by.....Men tak for tanken...

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 02-10-08 16:18

Jeg kan godt skille den ad som vores børnebørn leger med, når de er på besøg, hvis du ikke finder en der kan lave den. Så er det muligt at se hvordan det virker.