/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Hvor kan man se højeste bud...
Fra : bjarnefilm
Vist : 8014 gange
50 point
Dato : 11-09-08 22:30

Hvor på internettet kan man se højeste bud på en tvangsauktion?

Har idag har det været et hus på tvangsauktion i Holbæk

Matr.nr: 1n, Ellinge Hgd., Højby
AS-nr: 40-201/2008
Boligareal:..........93
Erhvervsareal:....850
Grundareal:........5.594
Auktion afholdes: Sofievej 4, 4300 Holbæk

Det er det hus, jer er interesseret i. Men jeg vil også gerne følge med andre auktioner.

MVH
Bjarne

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 11-09-08 22:48

Er du sikker på det kan ses på nettet.

Jeg kender en der har købt hus på tvangsauktion for år tilbage, der foregik det på dommerkontoret

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 11-09-08 23:02

Jeg tror at det er individuelt om et hus komme på tvangsauktion på nettet eller ikke. Spørg på det lokale dommerkontor.

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 12-09-08 01:29

Jeg er ikke sikker på at højeste bud ved en tvangsauktion, lægges ud på internettet. Det er derfor jeg spørger. Det kunne være nemt at se hvis det var på internettet. Man kan også møde op til auktionen eller se i tingbogen, efter handelen er blevet tinglyst. Jeg har læst kommentarerne igennem en gang til. Det er resultatet af auktionen jeg vil se, det er ikke forløbet af auktionen.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 12-09-08 06:55
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-08 07:18

Du kan ikke se resultatet af en tvangsauktion på nettet, du kan heller ikke se den endelige pris på en alm. handel.

Du bliver nød ringe eller besøge tinglysningskontoret/dommerkontoret i Holbæk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 07:54

Som Nordsted1 siger...

Du kan ikke følge med i noget som helst af den slags på nettet, udover at se HVILKE ejendomme det drejer sig om.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 12-09-08 13:43

og igen... Du kan kun se i tingbogen hvilke/t lån der er optaget (hvis nogen).
Du kan ikke se prisen der blev handlet til.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 12-09-08 15:18

Der er en side på nettet hvor man kan slå en adresse op og se hvonår et hus er solgt, til hvem og for hvor meget. Man kan se noget mere, men kan selvfølgelig ikke huske hvad det erfor en side.

Jeg gjorde det nemlig fornyligt med mine forældres hus. De solgte i 2006

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 12-09-08 20:06

Har du kigget her? http://www.boligassistancen.dk/Ejendomspriser.htm

Jeg kender ikke siden, men der er mulighed for at prøve uden betaling.

Og på www.tvangsauktioner.dk kan du om ikke andet se højeste bud på 1. auktion, hvis ejendommen ikke er solgt der.

Og du kan ofte få salgsopstilling via mail - og ud fra kreditorerne sjusse dig frem til, hvad den nok mindst ryger for...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-09-08 20:18

Hvis jeg forstår dig rigtigt vil du vide prisen EFTER huset ER solgt på tvangsauktion...

Hvad vil du dog med den

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 12-09-08 21:04

Jeg nu stadig ikke se salgspriserne på tvangsauktioner i de link?? mon jeg skal have pudset brillerne

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 13-09-08 00:06

Jeg tror Klojs er inde på noget af det rigtige. Det er helt sikkert at skattevæsenet har adgang til de oplysninger. De bruger oplysningerne til skatteberegning og den slags. Der er vist også noget, der hedder stempelafgift på skøde. Der er mange andre, der er interesseret, så det er praktisk at oplysningerne ligger på internettet.
Det er rigtig nok som Refi skriver, at det er den endelige pris, jeg vil vide. Det er for at følge med på boligmarkedet. På Amager koster en kolonihave med en grund på 500 m2 900.000.- kr hvis man køber gennem en ejendomsmægler. På Falster koster en gammel fabrik på 4400 m2 etagemeter, med en grund på 17000 m2 550.000.- kr hvis man køber på tvangsauktion.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 10:31

Vi kan da alle være interesseret i at finde det på nettet... men hvem skulle lægge dem der-- dommerkontoret -- næppe

Stempelafgifter, bliver også betalt på dommerkontoret

Jeg tror ikke oplysningerne kan findes på nettet, men bøjer mig i støvet, når nogle kan komme med et link

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-09-08 10:44

SALGSpriser finder du ikke....

Der bliver jo handlet ejendomme helt ned til 1 kr.

Det siger jo INTET om værdien - der følger som regel en hel del betingelser med....

At du kan finde en fabrik til det halve af en kolonihave siger heller ikke noget - det kan jo være det hele er til nedbrydning med krav om nybyggeri der måske løber op i tocifrede millionbeløb...

Kommentar
Fra : bjarnefilm

Dato : 20-09-08 01:24

Hej Klojs. Den side du tænker på, kan det være www.ois.dk ?

Den endelige pris for en hushandel kan ses på internettet. Her er et link til et interview:
http://borsen.dk/nyhed/97774/
Et stykke inde står der:
Eksempelvis følger man udbudspriserne i aviser og tjekker andre relevante informationer på diverse hjemmesider som boligsiden.dk, home.dk, Told & Skats hjemmeside. Og så tjekker man de faktiske salgspriser hos Statstidende.
Dvs at oplysningerne findes på internettet. Nu mangler der ikke så meget!!!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-09-08 07:11

Og når den digitale tinglysning snart kommer i gang, så burde det blive endnu lettere. Det har været udsat, men bør snart være på trapperne. (Men det skal du i så fald have / købe adgang til.)

Og med den forsvinder "den gode gammeldags sagsbehandling" - og "det store papirarbejde".

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 07:54

Citat
Dvs at oplysningerne findes på internettet

IKKE salgspriser - det er KUN ejeren der kan se dem (og hvad skal han bruge dem til)....

Du kan finde så godt som alle oplysninger om en ejendom, men selve salgs/købs-prisen tror jeg IKKE du finder nogen steder...

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-09-08 08:05

Ved en almindelig handel er det sådan, at med mindre det er tydelig anført øverst på skødets forside med "Købspris ønskes ikke offentliggjort", så vil købsprisen være tilgængelig for alle. Og hvorfor skulle det være anderledes ved tvang?

Men igen: Hvad skal det bruges til? Der vil altid være forskellige årsager /kreditor-interesser til størrelsen af salgsprisen på en tvangsauktion, så de kan jo dårlig sammenlignes på brugbar måde.

Og er det ikke lidt som at købe billet til et tog, som er kørt...?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 08:42

Jeg ser stadig frem til, at få et link med de ønskede oplysninger

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 08:45

Det findes IKKE....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-09-08 09:09

Refi........det er jo det jeg hele tiden har sagt, men andre siger jo det modsatte, så jeg vil da gerne se det link

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 20-09-08 12:15

Citat
Den side du tænker på, kan det være www.ois.dk ?

Det var lige præcis den side jeg mente

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-09-08 12:51

Og der ER ingen salgspriser

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 50 point
Dato : 20-09-08 13:38

Refi.... nu gentager vi os selv, men det er jo ikke så underligt endda, folk læser jo ikke i de links der er i tråden

Godkendelse af svar
Fra : bjarnefilm

Dato : 30-09-08 22:44

Tak for svaret Nordsted1. Du har brugt mest energi på spørgsmålet.