/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Nettet hopper af
Fra : Xaus
Vist : 422 gange
110 point
Dato : 11-09-08 20:10

Hej...
Jeg har har en netgear router og en LevelOne netkort, de har kørt godt i et års tid men nu begynder nettet at hoppe af hver 30-45 min...

HAr prøvet at genstarte selve router, men de hjælper ikke

Ps. det er trådløs net og har ikke mulighed for lan
Boksen sidder i stuen hvor jeg har værelse lige over

Hvis i mangler mere info så giv besked så skal jeg prøve svare på det... Points til den der finder svaret FØRST

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 11-09-08 20:15

Fejlen behøver ikke være hos dig/isenkrammet

Vi oplevede for nogle måneder siden det samme, vi ringede til vores udbyder, og vores net blev sat
på overvågning

Fejlen lå ikke hos os, og det er blevet rettet

Hvis der ikke kommer en hjælpende hånd her, så ring til din udbyder i morgen

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-09-08 20:17

er det en bærbar pc du bruger

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-09-08 20:21

prøv i kontrolpanel system enhedshåndterin. system og derefteter vælg netkort, og fjern strømstyring, og se om det ikke hjælper

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-09-08 20:40

Jeg ved, at TDC for tiden laver en kampagne, hvor kunder med 2 MB bliver sat op til 4 MB.. (Skette for mig) Det er jo umiddelbart godt, men hvis man er placeret for langt fra centralen, kan systemet ikke klare så høj en hastighed. Så vil det ca, hver halve time "tænke": nej, det her går ikke, jeg må heller stoppe og starte forfra igen"....

Det løste sig for mig, da jeg fik hastigheden sat ned til 2 MB igen...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-09-08 20:44

Du skal kontrollere følgende:

Din trådløse PC skal vælge jeres eget netværk som det fortrukne, så du sikre dig den rigtige forbindelse.

Routeren skal selv have lov til at styre hastighed på forbindelsen, således at hvis din hastighed går ned, bevare du stadig forbindelsen. Her kan problemet ellers være at der er valgt en fast hastighed på f.eks. 54 Mbit. Når så forbindelsen løber ind i forstyrelser, vil routeren forsøge at genskabe forbindelse. Hvis det ikke lykkedes at holde de 54 Mbit, inden for time-out tiden, bliver forbindelsen afbrudt. Derfor skal den køre med AUTO hastighedsvalg.

Det aller vigtigste ved en trådløs forbindelse, er noget af det som de fleste løber let hend over, nemlig antennerne, som er 90% af en trådløs forbindelse. Uden dem, ingen forbindelse.
Hvis du bor lige over routeren, så læg antennen ned i vandret, og se om du ikke får bedre signal.
Udstrålingsdiagrammet for en antenne, vil være rundstrålet, altså i en cirkel rundt om antennen i lodret, 360°.
Signalet vil udstråles vandret i forhold til en lodret antenne, og på grund af det manglende jordplan (antennens modvægt / reflektor) vil signalet blive løftet op i en vifte til ca. 30° over vandret plan.

Ved at lægge antennen ned i vandret, vil du få en kraftigere stråling opad, hvor du sidder. Så det er lige noget du skal eksperimentere lidt med.

Kommentar
Fra : Xaus

Dato : 11-09-08 21:06

serverino - Mit net stod på 54 mbs i net instillinger, så satte den til auto... tjekker i morgen om det virker og hvis de gør får du point...
I får svar i morgen

Kommentar
Fra : Misteryman

Dato : 12-09-08 04:21

Jeg har selv oplevet fejlen. Men spørgsmålet er følgende:

Ryger du af kun af internettet?, er det formegentligt din udbyders skyld

Ryger du af din router, skal du højest sandsyneligt kun ind og opdatere dit netkort.

Kommentar
Fra : Xaus

Dato : 12-09-08 16:22

JEg er den eneste der ryger af, kan ikke finde update til mit kort

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-08 16:58

Prøv at følge med i hvor stor signalstyrken er, når du ryger af.
Hvis der stadig er signal, når du bliver smidt af; kan det jo tænkes, at du har et eller andet på din PC der skaber konflikt, så du tabes af systemet.

Kommentar
Fra : Xaus

Dato : 12-09-08 17:24

Jeg ryger af men den viser stadigvæk den har forbindelse, tror jeg prøver at få min pc testet os spywarefri.dk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-08 17:57

OK - Du kan se du har forbindelse, selv om du ryger af nettet.
Kan du så stadig se om der er andre på intranettet, altså dit lokale netværk?
Hvis du kan det og det kun er forbindelsen ud af huset der ryger sig en tur, så tyder det på, at du har et problem i den trådløse opsætning på din PC.
Du skal i opsætningen have 3 IP adresser. Du skal have den der er tildelt dig på lokalnettet. Du skal også have supnetmask adressen, som sandsynligvis er 255.255.255.0 - Sidst men ikkemindst skal du have GATWAY adressen, den IP adresse som dit netværk har udad til. Uden den adresse i opsætningen, vil du ikke blive lukket igennem, og ud af huset, men kan stadig se lokalnettet, ogmodtage ID signaler fra andre netværker.
Det er som om den ikke hænger rigtig fast i opsætningen.

Hvis det er det der er problemet, så få oprettet den igen, og genstart så din PC, for at se om den bliver hængende!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:04

Jeg har haft samme problem i månedsvis, så jeg fulgte med på tråden i går.

Jeg fulgte nordsteds råd og ringede til min udbyder, da jeg kom hjem fra arbejde og nu har det fungeret upåklageligt siden.

Tak for det, nordsted! Det var et godt råd, som hermed er givet videre.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:07

Og jeg kan da lige tilføje, at jeg fik den besked, at hvis ikke det virkede, måtte der være kabelfejl eller - som justuniverse skriver - bøvl med for høj hastighed grundet for langt til centralen.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 12-09-08 20:34

vith, har du i det hele taget læst tråden igennem ??? - Næh det tror jeg ikke du har!
Der er her tale om en ud af flere PC'er der ikke kan få forbindelse. Så her er der tale om et lokalt problem, da de andre på samme forbindelse, sagtens kan surfe!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 12-09-08 20:43

severino, du har nok ret!

Jeg så bare en med problemer der lignede mine, og blev SÅ glad da nordsteds forslag løste mit problem, at jeg bare måtte dele det med jer.

Jeg skal nok lade være med at blande mig mere (i denne tråd!)

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 12-09-08 21:14

severino: Al respekt for din viden.. Men der er ikke nogen logik i, at en enkelt pc på et netværk bliver kastet af indernettet. Internettet er pr. definition ikke lokalt....
Det er højst sandsynligt et tilfælde, at det oftest er registreret på én pc. Nemlig den, der bliver brugt mest....
Hverken subnet eller gateway lægger op til tilfældigheder. Hvis de ikke er konfigureret korrekt kan man ikke på noget tidspunkt få kontakt til internettet. Men spørgsmålet handler om, at man "falder af" fra tid til anden... Og subnet og gateway-konfigurationen ændres altså ikke dynamisk..

Kommentar
Fra : Xaus

Dato : 13-09-08 11:48

Jeg er ikke helt med, men ja min pc er den der bliver brugt mest, den anden der bliver næsten brugt lige så meget som min er på net kabel. Vores anden trådløs pc har jeg aldrig hørt noget fra, men ved ikke om hun overhovedet ligger mærke til den hopper af hvis den gør...

Så hvad kan man gøre der?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 14:03

Slap dog af vith, så vith jeg ved så er fornøjelsen hos den enkelte, at komme med et guldkorn, som andre kan beriges med.
Så hvis du har fået et staldtips, som løste dit problem, så har KANDU jo nået et af sine mål, at hjælpe andre med deres problem. - Så godt så vith!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 14:10

Den af de PC'er der er i dit hus, og som køre på kabel; vil være uberørt af de problemer i dette WLAN.
Nu kan du så bede den anden ejer af trådløs forbindelse, om at være mere opmærksom på problemet, så det kan konstanteres om det kun er din eller det er generelt på jeres WLAN.

Du kan også starte forfra i denne tråd, at du gennemlæser den, og konstantere, om du nu også har forsøgt alle de nævnte muligheder.

Kommentar
Fra : Xaus

Dato : 13-09-08 17:02

Tror problemet er fixet med scanning af min pc og fundet virus, siden det har jeg ikke været udsat for nettet gik af. Jeg checker lige op og vender tilbage

Kommentar
Fra : severino

Dato : 13-09-08 21:05

Muligheden er der! - Jeg havde for ca. 5 år siden, fået et "SNAVS" program, der også stjal min internetforbindelse i den ene maskine. - Så den mulighed er der også!

Annuller spørgsmålet
Fra : Xaus

Dato : 03-10-08 13:33

Fandt selv svaret