/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
planter
Fra : movser
Vist : 2484 gange
50 point
Dato : 10-09-08 16:09

Jeg har nogle lauerbær kirsebær buske der ikke er vokset i løbet af sommeren, er der noget gødning det er godt til at sætte skub i dem?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 10-09-08 16:13

I dette link, står der, at du slet ikke må gøde efter 1. august

http://www.havenyt.dk/forum/fri_debat/3983.html

Accepteret svar
Fra : ingelein

Modtaget 60 point
Dato : 10-09-08 16:44

Hej
Laurbærkirsebær har det med at blive alt for store, når de først har godt fat. Det med at man ikke må gøde efter 1. august tror jeg ikke gælder for stedsegrønne planter - og til dem hører laurbærkirsebær.
Jeg tror heller ikke at mine 5-6 stk. er vokset så meget i år, som de plejer. Jeg har ikke klippet dem ned i år som jeg ellers gør.

Men laurbærkirsebær vil gerne klippes moderat. "Væksten følger efter saksen" - er vist også noget der gælder for disse planter.

Mange hilsner Ingelein.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 11-09-08 12:59

Du kunne måske løsne jorden under og omkring dem ved at stikke en langtandet greb helt i bund og vippe lidt frem og tilbage. Det hjalp på min for 36 år siden. Den stod i jord med traktose.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-09-08 13:28

Hej
Som jeg skrev i mit sidste indlæg har vi haft en A-typisk sommer og mange planter har ikke opført sig som de "plejer". Tag det bare roligt.

Mit hjertetræ smed ½delen af bladene mens det var tørt. 4 uger senere stod den igen med forårsløv, som er rødbrue blade. De er nu sommergrønne. Jeg gad vide, om de herefter føger årstiden og snart får efterårs glødene røde farver.

Mange hilsner Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : movser

Dato : 01-11-08 17:38

Tak for svaret ingelein.