/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Politianmeldelse.
Fra : JoyLip
Vist : 709 gange
50 point
Dato : 10-09-08 12:39

Jeg har haft et spørgsmål herinde, som nu skal føres videre til en politianmeldelse, hvis det kan lade sig gøre. Problemstillingen kan ses her http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=125823

Siden dette spørgsmål er jeg blevet en hel del klogere, idet jeg har haft kontakt med den ene af de 2 der er involveret i foretagendet + andre kunder som står i samme situation som jeg.

Sagen er den, at indehaveren af klinikken har sendt mig en e- mail, hvor hun skriver at jeg nok skal få mit tilgodehavende. Dette ved jeg nu, at der aldrig bliver aktuelt, da jeg har set bevis for, at hun er i gang med at erklære klinikken konkurs.

Det eneste jeg har som dokumentation for at jeg har et tilgodehavende, er et kontoudtog fra banken, samt den e-mail fra indehaveren, hvor hun skriver at jeg nok skal få mit tilgodehavende. Disse to ting forestiller jeg mig ikke der er nok til en anmeldelse. Hun har jo ikke begået noget kriminelt ved skriftligt at love pengene nok skal blive tilbagebetalt. Alt den information jeg har fra andre kunder + hendes mand forestiller jeg mig ikke, at jeg kan bruge i en anmeldelse, da det vel er at betragte som andenhåndsviden. Indehaveren har ikke selv oplyst mig, at hun er i gang med at erklære sig konkurs, men jeg har set dokumentation på, at det er hun. Jeg forestiller mig, at jeg er nødsaget til først at sende hende et anbefalet brev, hvor jeg giver hende en tidsfrist til at indbetale mit tilgodehavende, eller udstede en garanti for at jeg får mine behandlinger. Vælger hun at ignorere en sådan skrivelse, så må der vel være nok til en politianmeldelse, forbrugerklagenævnet mm. Jeg er vildrede hér - og har ikke penge til advokatbistand.

så please. Berig mig med guldkorn. Og please udelad de fordømmende kommentar om, hvor dum jeg er. Det VED JEG GODT.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-08 13:14

"Indehaveren har ikke selv oplyst mig, at hun er i gang med at erklære sig konkurs, men jeg har set dokumentation på, at det er hun"

Det er der jo nok ingen der gør

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-09-08 14:13

Jeg tror ikke der er noget at gøre Forøvrigt har Politiet heller ikke tid eller recurser til at tage sig af den slags for tiden b.l.a p.g.a fodboldhooligans anden generations invandrere ungdomshusvandaler og andre nødder

Kommentar
Fra : JoyLip

Dato : 10-09-08 14:28

Jamen sunowich det bliver politiet altså nødt til at tage sig af. Hooligans eller ej, så er der bevidst spekulation involveret i denne sag. Jeg skal bare have flikket et brev sammen hvor jeg gør krav på mit tilgodehavende inden jeg polianmelder hende.

Det betyder mindre om jeg ser mine penge igen. Jeg nægter bare at sidde passiv hen alt imens hun afvikler sin klinik. Der er en vis tilfredstillese forbundet med, at jeg viser hende jeg ikke giver op uden kamp.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 10-09-08 14:41

Hvis en skrivelse skal have magt, uanset om man forventer penge eller ej, skal den komme fra en advokat.

Politiet hverken gider eller har tid til disse civile tvister, den eneste rolle de kan få i sagen er hvis damen bliver anmeldt for bevisligt bedrageri eller flygter med de penge hun måtte have tilbage.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 10-09-08 16:08

Lej et par HA'ere eller et par af deres lærlinge. De kan have særdeles gode overtalelsesevner

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 10-09-08 17:33

Eller få et godt råd hos den gratis advokatvagt, der garanteret er i din kommune. Står gerne i lokalavisen.
Bare kil på - dont give up.

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 50 point
Dato : 13-09-08 17:11

Bare gå til den JoyLip....du får hende tilsidst, ellers laver vi en sicilliansk incasso på hende uha uha

Godkendelse af svar
Fra : JoyLip

Dato : 15-09-08 19:12

Tak for svaret Klumme.

Jeg har tænkt mig at forfølge hende resten af hendes liv.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-10-08 17:27

Tillykke LOOL