/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Gammel fastnet telefon til RJ1
Fra : boxcar
Vist : 1066 gange
69 point
Dato : 09-09-08 21:24

Hej

Jeg har en gammel fastnet telefon med det normal tre-bens telefonstik stik i enden. Er det på nogen måde muligt af koble den på mit fullrate-fastnet som skal bruge et RJ11 stik?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-09-08 21:26

Ja da, du skal bare have en anden ledning til den. Med et alv tlf. stik i den ene ende og et stik til den nye stikdåse i den anden ende. Her hvor jeg bor kaldes det en grisehale.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-08 07:37

en adapter kan købes hvis ledningen er fast monteret i telefonen
eller sider det med stik i telefonen kan man købe en forlængerledning der passer

Kommentar
Fra : boxcar

Dato : 10-09-08 12:18

Ja, ledningen er fastmonteret i telefonen

Evt et link til en sådan adaptor? :)

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 10-09-08 13:18

Kan købes hos TDC
Mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : boxcar

Dato : 10-09-08 17:01

kan du ikke finde et billede af sådan en fætter?

Jeg vil gerne lige se hvordan den ser ud.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-09-08 21:44
Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 11-09-08 00:26

Hej boxcar
Hvis du bor du i nærheden af københavn, har jeg et godt tilbud til dig.
Hvis du selv kan hente den på Nørrebro, har jeg en du må få
Mvr
Bjarnebr

Kommentar
Fra : severino

Dato : 11-09-08 20:13

Hvis du selv har mulighed for at skifte stik, kan du gøre følgende:
Klip det gamle trebenet stik af, og frigør ledningerne i kablet, så der kan sættes et RJ11 stik på.

I nogle telefonledninger er der kun to tråde, så det er lige til at gå til. I gamle telefoner fra telefonselskabet, er der ofte tre ledninger i kablet. En rød, en gul og en blå. - Du skal bruge den røde og blå.

De to ledninger sættes ind i RJ11 stikket, således at de sidder i de to midterste terminaler.

RJ11 stik findes i flere udgaver. Et smalt og et bredt. Nogle har 2 andre 4 eller 6 kontakter. I alle tilfælde er det de to midterste der skal bruges.

Sørg for at trådene kommer helt i bund før du klemmer stikket fast.