/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rest lim på gulv
Fra : annette01
Vist : 2453 gange
100 point
Dato : 08-09-08 09:41

Jeg er ved at fjerne mine linoleums fliser på mit køkkengulv. Der sidder lidt limrester på gulvet, er der en der har kendskab til om jeg kan bruge bums til at smøre på og skrabe væk med en spartel?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-09-08 09:49

Det kommer så sandelig an på hvilken lim det drejer sig om.....

En afslibning ville nok være pænere fremfor kemikalier....

Kommentar
Fra : drpjotr

Dato : 08-09-08 10:20

Det har flere gang været muligt for mig at fjerne lim med en tapetafdamper, som lægges på gulvet til limen er opvarmet og godt våd!

Herefter er det bare at gå igang med en skraber. Det tager tid, men skader ikke gulvet og er billigere end sandpapir!!!

Accepteret svar
Fra : hyldeborg

Modtaget 100 point
Dato : 09-09-08 12:19

Jeg har engang skullet fjerne et kokostæppe der var limet fast på parketgulv. Limen var genstridig. Men jeg fik et godt råd fra min farvehandler, og det virkede perfekt.
Smør brun sæbe (den faste, ikke den flydende) på limen der skal fjernes. Dæk godt til med tynd overdækningsplast, og limen kan meget nemt fjernes med en spartel senere. Prøv efter en time, to timer osv. Hvor lang tid det tager for limen at blive opløst, afhænger sandsynligvis af hvilken type det er. På mit gulv endte vi med at lade det sidde et helt døgn.

Prøv evt. på et lille hjørne først , inden du smørrer hele køkkenet ind

Vh
hyldeborg

Godkendelse af svar
Fra : annette01

Dato : 25-09-08 07:23

Tak for svaret hyldeborg. Nu har jeg selv prøvet det og det fungerer.