/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Inbo forsikring Tyveri af Scoo
Fra : troldenesdhb
Vist : 1136 gange
100 point
Dato : 06-09-08 12:07

Nogle der har oplevet tyveri af Scooter? Dækker inbo forsikringen?

Ja, jeg ved godt at jeg kan læse forsikringsbetingelserne, men her er jeg i tvivl.

Jeg vil gerne have konkrete svar, ikke links til 1000000000000 google hits

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-08 12:11

NEJ, en indboforsikring dækker ikke tyveri af en scooter.

Der skal du have en kaskoforsikring på scooteren, for at få den dækket ved tyveri.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 12:15

Surt sparede penge....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 12:33

Medmindre du har haft den stående inde i stue/gang/køkken - er der nok ikke mange muligheder....

For så er det jo INDBRUD...

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 12:51

En selvstændig scooterforsikring hos Alka koster 3995 kr årligt, heraf er ansvar 750 kr og med 1000 kr i selvrisiko.

Blot et eksempel, en tillægsforsikring til andre forsikringer vil i de fleste tilfælde være billigere.

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-09-08 13:09

nu er det jo bare fordi Cykler er dækket, selvom de har stået uden for. Det kunne jo være at det var det samme

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 13:13

Cykler har de grundet stort rov skåret ned på i dækning, f.eks min forsikring trækker ca 20% ned i værdi pr. år.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 13:38

Citat
heraf er ansvar 750 kr

Du må have en billig forsikring

Jeg giver 1200 - hos ALKA

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-09-08 13:49

Ring til et forsikrings selvskab og sprøg så får du et konkret svar.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-08 15:48

**nu er det jo bare fordi Cykler er dækket, selvom de har stået uden for. Det kunne jo være at det var det samme**

Nope, forskellen er, at en scooter/knallert har motor på, og så klassificeres det som et motorkøretøj af forsikringsselskaberne, og på motorkøretøjer skal der være en speciel forsikring for hvert enkelt køretøj før det dækkes ved brand, tyveri, hærværk, selvforskyldt ulykkestilfælde o.s.v.

Citat
Du må have en billig forsikring

Jeg giver 1200

750,- lyder som en helt normal gennemsnitspris for en lovpligtig ansvarsforsikring på en scooter eller knallert

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 16:00

Jeg skal da vist lige have snakket med ALKA så

Den hedder 1063 + statsafgift + garantifond = 1303

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-08 16:01

Hov - det er en 45 - det gør måske forskellen....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 06-09-08 16:13

Jeg slog op på en 30`r

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 06-09-08 16:19

Tak for svaret dova.